Kia Modellen
-
Niro Executive HEV of PHEV 1 2
door Moo- 26 antwoorden
- 4,4k weergaven
Inmiddels ben ik bijna 3 jaar lid hier, dat betekend dat mijn huidige operationele lease contract voor mijn Kia Stonic bijna gaat verlopen. Nu ben ik aan het oriënteren voor een nieuwe lease auto. Ik ben van plan wederom weer voor een Kia te gaan. De Stonic (inmiddels 125.000kms in 30 maanden) heeft mij op één keer na (scheur in een van de bougies) nooit in de steek gelaten. Hiervoor altijd Toyota gereden maar voor een eerste Kia heb ik niks op aan te merken, behalve dat het een top merk is. Naar mijn mening de beste op gebied van geld/kwaliteit/opties verhouding. Nu zat ik te twijfelen over de Sportage en Niro. Echter vind ik de Sportage verouderd en is het nog ondu…
Laatste antwoord door Moo, -
Onderhoudsmelding
door Huisman- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoe kan ik bij de ceed de onderhoudsmelding verwijderen? Deze zijn ze bij de laatst beurt vergeten te resetten. Ik zie veelal de wijze op de vorige versie voorbijkomen, echter lijkt dit nu niet te werken
Laatste antwoord door Huisman, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik kreeg een mail voor een gratis pitstop maar wat houd dit in ? Het is gratis en er worden 15 onderdelen gecontroleerd maar, misschien negatief, moet ik rekening houden dat ze altijd wel wat vinden ? En wat controleren ze ? Heeft iemand het al laten doen en wat was het resultaat ?
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo leden, Is het mogelijk om mijn Rio uit 2012 te update naar de nieuwste software/firmware. Via de officiële dealer kost het 50,00 en op marktplaats heb je zat verkopers die een losse usb verkopen met de nieuwste software/firmware er in. Is er geen kosteloos opties? Via de site van Kia kan je alleen de nieuwste Kia's gratis update met de update tool software. Er zit een standaard display in van KIA (zie foto hieronder)
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 4,5k weergaven
Goeie dag, Ik ben nieuw hier, via mijn buurman het advies gekregen eens een social club op te zoeken van auto merk liefhebbers. Wij hebben een kia picanto, waar we dus elke 2 tot 2,5 maand olie moeten bij tanken. we hebben nergens sporen van lekkage dus moet het door de motor zelf rond gecirculeerd worden en eruit gegooid worden. De sensor zit bij of aan de carterpan, dus daar komen ik wel uit, bestel daar via kenteken gewoon een nieuwe laag olie niveau sensor voor. Wat ik denk dat het probleem is bij onze olie verbruik is; dat de olie retour regelaar, ergens boven op de kleppen deksel niet juist sluit. Dit zou dus waarschijnlijk vervangen of sc…
laast vroeg ik hier of mijn venga uit 2011 antenne gps-ontvanger? dat is dus zo waasrom ik dit vraag heeft dit invloet op de ontvangst van de radio? laaste tijd heb ik heel slecht ontvangst zender valt weg of stoort heel erg. nu zit ik zelf te denken om eerst een nieuwe spriet te kopen maar heeft dat zin?? en zo ja wat voor spriet moet ik kopen is het speciaal met GPS ontvangst., Of staat dit los van de antenne voet want daar zou de GPS ontvanger inzitten?
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Na een tijdje meelezen hier, maar eens een account aangemaakt, want ik kan mijn probleem hier niet terugvinden. Het gaat om een Rio met 1.25 CVVT benzine motor en een handgeschakelde vijfbak van voor de facelift (bj eind 2013). De auto reed perfect tot een paar weken geleden, maar de auto gaat nu gelijk naar de 4000 toeren bij een beetje gas na het koppelen. Hier blijft het toerental vervolgens hangen tot je daadwerkelijk 4000 rpm rijdt in de situatie voor dit probleem optrad. Ook een tunnel uitrijden op de cruise control is er niet meer bij. Deze vliegt er gelijk af, omdat ook hier het probleem met de toeren zich voordoet. Sinds een week is het prob…
Laatste antwoord door RioL, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Heb een optima hybride van 2013, stilgevallen al rijdend, laten wegslepen en accu leeg, wagen start niet, niet elektrisch of via benzine motor, iemand een oplossing?
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 11 antwoorden
- 4,8k weergaven
De Niro PHEV is een mogelijke vervanger van onze huidige auto over 2 of 3 jaar. Nu kan ik nergens vinden hoe de klimaatregeling werkt, heeft de auto een elektrische kachel en elektrisch aangedreven airco? Zo niet heeft de PHEV geen zin omdat in de winter of zomer dan de benzinemotor altijd moet draaien. Mijn vrouw moet 2 keer per week 7km naar het station rijden, de rest zijn langer afstanden in het weekend. Als je die paar korte ritjes elektrisch kan rijden dan is dat al winst.
Laatste antwoord door Moo, -
- 7 antwoorden
- 9k weergaven
Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een Kia Sportage 2,0 van jan. 2011. Fijne proefrit gehad en we werden het eens met de Kia dealer. Maar nu begint mijn vrouw te klagen dat ze er toch niet zo lekker in zit. Dat komt omdat de beide hoofdsteunen voor haar te ver naar voren staan. Wil ze prettig zitten dan moet ze haar hoofd naar voren kantelen. Natuurlijk al van alles geprobeerd met de stoelinstellingen. Probleem voorgelegd aan de dealer, maar die weet geen raad. Advies: ga naar een bedrijf waar ze stoelaanpassingen kunnen doen. Wij zijn inmiddels bij twee bedrijven geweest en we hebben ook nog contact gezocht met de importeur, Maar niemand weet echt raad. Mij…
Laatste antwoord door Machlo, -
- 3 antwoorden
- 6,4k weergaven
Beste allemaal, Na het starten van de Kia E-Soul verschijnt een melding op het dashboard dat ik over 25 dagen een onderhoud moet doen aan de Kia. Ik heb de auto sinds half september en ik heb maar 3200km gereden. Wat voor onderhoud is dit dan? Ik hoor t graag, G.
Laatste antwoord door Zarpax, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Sinds gisteren reageert mijn lichtsensor HEEL gevoelig. Ik heb de schakelaar op "auto" staan. Bij normaal licht buiten, schakelt hij nu het normale licht al aan en wil niet meer uit. Daar waar je normaal een tunnel inrijdt, waar hij even in- en uitschakelt, blijven de lampen gewoon branden. Iemand een idee, tot voor gisteren werkte het prima. Mario
Laatste antwoord door MvH, -
- 2 antwoorden
- 930 weergaven
Hallo allemaal ik ben op zoek naar de lampjes die in de schakelaars van de mistlampen en van het achterruitverwarming schakelaar zitten ik kan niet vinden waar ik deze kan kopen de dealer zegt dat je de complete schakelaar moet vervangen maar dat lijkt me niet wie helpt me veder gaat om een picanto van 2004
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Help mijn startonderbreker heeft kuren. meestal start de auto (carens II 1.8 ex) gewoon, maar soms hoor ik alleen klik en blijft het lampje immo branden. deze kuren vertoont hij beide sleutels, dus het moet bij de onderbreker zitten (ringantenne??) (immobilizer kastje??) of draad/stekker dealer kan het niet vinden. obd II uitlezen geeft geen foutmelding. zegt dan, ik kan de antenne en het kastje wel vervangen (kost dat???) vaak slaat hij wel aan soms na twee keer soms na tien minuten. maar dat is zo vreselijk irritant. heeft iemand een idee ik hoop op reactie Pim
Laatste antwoord door Abram, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Beste Leden, Sinds kort ben ik in het bezit van de Kia Picanto 2005 LX, in deze model zitten geen voor mistlampen in, terwijl de aansluitingen er wel allemaal zitten in het middenconsole en voor bij de bumper. het enigste wat ik moest hebben is een nieuwe mist lampen set en een relais en de schakelaar voor in het middenconsole. De mistlicht schakelaar en de blauwe blokje relais komen uit een sloop auto vandaan, de mistlampen nieuw besteld en ook nieuwe gloei lampen, de gloeilampen zijn verstralers. ik heb dus alles vandaag ingebouwd zelf de kapjes eruit gezaagd. Ik heb de mistlampen erin geplaatst plus de schakelaar en de relais. maar nu heb ik het probleem dat de mi…
Laatste antwoord door samsungguy, -
goedemorgen, afgelopen zaterdag mijn nieuwe stonic opgehaald, helemaal blij, maar hoe zet ik de LKA standaard uit, dit vind ik heel irritant. ik krijg hem via het menu wel uit maar elke keer als ik weer opnieuw start staat hij weer aan, kan iemand mij helpen?
Laatste antwoord door jcjongebreur, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Mooie Picanto gekocht. Picanto heeft Webasto schuifdak van aanbod in zomer 2014. Heeft iemand ervaring met dit model en weet of de auto door een wasstraat kan?
ESP lampje
door Wout- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb een Kia Sorento 3.3; bouwjaar maart 2008. Ik rijd er met veel plezier mee. Hij trekt een tweepaards koetstrailer. De auto is echter onbetrouwbaar Al geruime tijd heb ik last van het volgende probleem: De motor springt onregelmatig in de noodloop (ESP lampje brandt). Dit kan tijdens een rit van 20 km 5 keer gebeuren, maar ook slechts één keer of helemaal niet. Het kan zelfs zo zijn dat tijdens een rit van Wijk bij Duurstede naar Drenthe het helemaal niet gebeurt. Na opnieuw starten kan ik dan weer stuk (lang of kort) vooruit. De computer geeft de volgende foutmelding: P2138 en P2106. Dit wijst op een mogelijk probleem met het gasklephuis of de gaskl…
radio en stuur
door Richarda- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
goede dag allen ik heb twee vragen 1 mijn stuur bladdert af is daar wat aan te doen? 2 heeft de venga uit 2011 antenne gps-ontvanger?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Het zou niet zo moeilijk moeten zijn maar ik kan het toch niet vinden. Ook op het internet niet te vinden dus probeer ik het hier ook maar eens. Wat is de locatie van de ECU. Electronic Control Unit
Laatste antwoord door TonKia, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
hallo mijn naam is richard en ik heb een probleem met mijn sportage 4 1.6 gt line met pas 23.000 km uit 2017 ik ben nu al meerdere keren bij de dealer (sittard ) geweest maar er is niets opgelost als ik 100km/uur rij en gas geef dan trilt de auto behoorlijk ik heb al 4 nieuwe 19 inch banden en al uitgelijnd en gebalanceerd ?????????? wat kan het zijn????
Laatste antwoord door Riker, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Mijn Sorento diesel wil niet meer stoppen... Ik draai de sleutel om maar de motor blijft gewoon lopen. Dan maar in z'n 5 zetten, de handrem er op en de koppeling laten opkomen. Als het contact uit staat trekt er toch ergens iets ruim 4 ampère stroom. Het lijkt er dus op dat het een probleem is in het elektrische circuit. Weet iemand een oorzaak en een oplossing? Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatste antwoord door meeder, -
Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn Kia e-Niro (Executive Line / Gravity Blue). Ik heb (nog) geen eigen laadpaal dus gebruik openbare laadpalen in de wijk (in Rotterdam). Alleen de laadtijden vallen vies tegen! Ik ging vanochtend weg met een volle accu (451 km range gaf dashboard aan). Naar Naarden en terug (rit van bijna 200 km) en er zat nog 220 in de accu. Omdat ik morgen naar Maastricht ga besloot ik hem weer aan de openbare laadpaal te hangen zodat ik met een volle accu naar Maastricht kan rijden. Bij het aansluiten gaf dat ding aan 24u nog nodig te hebben!! Terwijl de accu slechts 50% leeg was!! Dat zou betekenen dat aan de 220v thuis sneller is dan een laadpaa…
Laatste antwoord door WizzkidA, -
Niro 1.6 gdi HEV
door Jonas- 10 antwoorden
- 821 weergaven
Hallo, Is er een bedrijf dat al een motor software tuning heeft voor deze wagen? Bij de meeste zijn ze blijkbaar nog in ontwikkeling. En zou dit dan evt veel verschil maken ivm pk en koppel of gaat deze maar weinig winst opleveren bij een HEV? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door meeder, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Op de Picanto Ja passen geen banden van 215 breed. De technologie van de Sound Comfort Technology ziet er niet bijster ingewikkeld uit. Ik dacht als ik nu een set banden koop en daar zelf een soortgelijk matje isolatiemateriaal inplak, dan zou dat toch een soortgelijk effect moeten hebben? Iemand ervaring mee of meer over gehoord? En wat zou het eigenlijk precies voor materiaal zijn? Waar zou ik dat kunnen kopen Zou een matje nog nadelige effecten kunnen hebben? Zou het erg zijn als een matje bijvoorbeeld loslaat en een jaar wat 'wappert' aan de binnenkant?
Laatste antwoord door Wiz,