Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Goed dan, ik ben bezig met het retrofitten van cruise in de Picanto van mijn vriendin. Voor zover ik me goed heb laten informeren zou dit een FE betreffen. (Datum toelating 20-4-2017) is dit correct? En dus geschikt om dit bij te doen. De auto is redelijk goed uitgevoerd met Bluetooth, achteruitrij camera en dergelijke dus als ik het goed heb hoeft er niet een ander kabeltje in het stuur? Het gene waar ik vooral tegen aan loop en wat ik zo niet kon vinden is hoe verwijder je de airbag zonder dat je iets moet afbreken oid. Ik ben inmiddels zover dat ik weet dat je de 2 T40 schroeven aan de achterkant dient te verwijderen. Ik kan zo ook keurig netjes los draa…
Laatste antwoord door BartB, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb een Carens 1.6 GDI First Edition uit 2013. Bij mijn tweeter die rechts bovenop het dasboard zit hoor ik met onderbrekingen steeds een tik geluid. De radio en/of navigatie staan dan aan. Nadat ik de tweeter heb verwijderd blijft dat tikken bestaan! Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn? Hans Holstege
Laatste antwoord door Dday, -
- 0 antwoorden
- 957 weergaven
Ik heb een Carens 1.6 GDI First Edition uit 2013. Bij mijn tweeter die rechts bovenop het dasboard zit hoor ik met onderbrekingen steeds een tik geluid. De radio en/of navigatie staan dan aan. Nadat ik de tweeter heb verwijderd blijft dat tikken bestaan! Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn? Hans Holstege
Laatste antwoord door Dday44, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste allen, Ik zit met een probleem en vroeg me af of jullie mij kunnen adviseren: Onlangs heb ik een prachtige Kia Picanto uit 2010 gekocht, hier ontbrak de radio maar ik was van mening dat ik dat simpel met een goedkoop radiootje kon oplossen. Derhalve heb ik een DIN1 radio gekocht, echter is de opening nét iets te groot waardoor ik de radio niet vast kan zetten. Het frontje wat er op zit heeft ook een bakje onder (zie foto). Mis ik een tussenstukje? Iets om de radio op te klikken? Zo ja, wat moet ik halen? Alvast hartelijk bedankt! Grt
Laatste antwoord door Roodkapje013, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik heb een vaste trekhaak (geplaatst 2016) onder mijn Picanto (2016) maar heb geen specificaties erbij. Wil weten wat de maximale verticale belasting is ivm gebruik fietsendrager. Garagehouder overleden, bedrijf gestopt. Wie herkent mijn trekhaak? Op de kogel staat code F5489 met daaronder 2932. Kan dit niet terugvinden op internet. Er zit een Bosal dop op. Er is een kleine zinsnede gemaakt in de bumper. Hier een paar foto's: https://photos.app.goo.gl/AvUccLwcfr97iXsR8 (Ik hoop dat dit werkt) Hopelijk zijn er hier een paar experts die mij kunnen helpen!
Laatste antwoord door MeerAstrid, -
JBL Sound System
door rikjan- 20 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hallo, ik rij sinds 2 weken een E-Niro Executive Line met dus een JBL Sound System. Nou valt mij eigenlijk de geluidskwaliteit een beetje tegen, ik had er meer van verwacht. Nou komt de vraag: weten jullie of je ook wat meer geavanceerde instellingen kunt doen m.b.t. het geluid? Bijv. de speakers bovenop het dashboard (tegen het voorraam aan zeg maar) zachter en die in de deuren wat harder? Ik kom tot nu toe niet verder dan de algemene instellingen. Ik bedoel dus niet het verplaatsen van het middenpunt van het geluid naar achteren maar echt instellingen per speaker. Verder bevalt de auto hartstikke goed, dik tevreden. Als de stoelen nog 1cm lager konden, dan helemaal…
Laatste antwoord door DirkJan, -
- 4 antwoorden
- 10,1k weergaven
Hoi Heeft iemand toevallig de handleiding (of er ervaring) met de afneembare trekhaak (met slot) voor de KIA Cee'd 5 deurs (2010 model) Ik krijg de trekhaak er wel op , maar het slot lijkt niet te werken. Ik kan namelijk onafhankelijk van de stand van het slot de trekhaak er af halen.. We hebben geen handleiding bij de dealer erbij gekregen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! Groeten Roeland
Laatste antwoord door HiHans, -
- 5 antwoorden
- 961 weergaven
waar kan ik een orgineel achteruitrij lamp kopen? die van mij is stuk wilde lampje vernieuwen maar hele houder is stuk en wil een compleet nieuw kopen maar kan op internet niks vinden alleen lampjes daar heb ik niks aan.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 15 antwoorden
- 3,7k weergaven
leuk om te zien hoeveel km je terug kan 'remmen' met het regeneratief remmen met de e niro. Niet dat het belangrijk is, maar de aanduiding die ik steeds kreeg (+0.1,0.2, 0.3 etc km) is verdwenen. Heb niets verandert aan de instellingen... het is wel een stuk kouder, kan het zijn dat de stroom niet teruggeleverd wordt vanwege een te koude battery? Bij Tesla is dat zo geloof ik... dank< PIm
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een elektrisch schema van de Kia Niro (2018) en in het bijzonder het schema van de bedrading in het rechter portier (passagier). Ik zoek feitelijk in het portier een achter het contact geschakelde 12 Volt draad (vaak oranje of rood) maar weet niet of er wel een geschakelde 12 volt draad in het portier aanwezig is.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Goedendag.wie o wie kan er in de buurt van Waddinxveen mijn kia sorento uitlezen.motorlampje brand auto rijd verders normaal. Groet Marcel
Laatste antwoord door ArjanS, -
4x4 werkt niet
door Kim- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, ik ben hier lid geworden omdat ik een probleem heb met mijn Kia sorento van 2009. Ik heb deze tweedehands aangekocht vorig jaar bij een garage en een halfjaar later merkte ik dat ik steeds ‘vast zat’ in drasserige gebieden. Ik wou ook iemand slepen die vast zat met de auto maar ik zag dat mijn 4x4 niet werkte. Dus ben ik hiermee naar de garage geweest want dit was binnen de periode van 1 jaar garantie. En ze zeiden dat ze een stuk (tweedehands) van Duitsland hadden besteld, maar met de Corona is deze dus 3 maand ongeveer onderweg geweest en hebben ze dit gratis gerepareerd. Nu en halfjaar later merkte ik dat ik dus soms nog steeds vast zit soms. En ik merk dat mijn…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Ik heb een Kia Venga uit 2018 aangeschaft. Die is geïmporteerd uit Duitsland. Onderzoek door de RDW heeft uitgewezen, dat bij ca 40% van de uit Duitsland geïmporteerde auto's met de tellerstand is geknoeid. Mede daarom wil ik graag weten, of mijn Kia Venga een distributieriem of een ketting heeft. Weet iemand dat? kenteken is XS-166-L.
Laatste antwoord door Peters07, -
Verlichting
door evdk- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi vraagje. Ik wil graag led-verlichting in de koplampen bouwen. Mijn vraag aan jullie is waar moet ik op letten?? Welke lampen kan ik beetje beste gebruiken??
Laatste antwoord door evdk, -
Levering en Corona
door Vos- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zijn er mensen die op hun Kia zitten te wachten? zijn er veranderingen kwa levertijden ivm Corona?
Laatste antwoord door Ary-66, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik gebruik de gratis versie van Spotify. Recent bemerkte ik dat ik Spotify via AA reclamevrij ontvang. buiten de auto volop met reclame. is dat gebruikelijk?
Laatste antwoord door Jannic, -
- 16 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo iedereen, Sinds november vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een Kia Rio 1.2 CVVT Superpack. Echter viel me op, dat in de 'automatische verlichtingstand', de verlichting altijd aanstaat, ook als het erg licht is buiten. Ik heb de sensor uit het dashboard gehaald, en tot mijn verbazing is dit een leeg omhulsel, zonder aangesloten stekker. De stekker zelf is ook nergens te bekennen. Deze optie hoort wel standaard op een Superpack te zitten (alle andere opties heb ik wel). Heeft iemand anders dit probleem eerder gehad? Is hier alsnog een stekker op aan te sluiten? Met vriendelijke groet, Stan
Laatste antwoord door ehombie, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
hey hallo ik heb een kia sportage van 2011 en als ik hem helemaal vol heb getankt geeft de meter maar 3/4 vol aan. ook geeft de boardcomputer maar 450 km bereik aan na voltanken. heb het pistool langzaam laten lopen en schuin gehouden maar hij zit echt helemaal vol. ook met uitlezen waren er geen foutmeldingen. heeft iemand enig idee wat het kan zijn? alvast mijn dank
Laatste antwoord door s3racer, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik rij nu inmiddels 2 weken met veel plezier in een nieuwe Kia picanto 3 1.0 (Design Edition) Nu is mij opgevallen dat bij het overschakelen het toerental van de motor wat "doorschiet" (ong 200/300 tpm) Merk wel dat als ik de airco aan heb de motor hier minder gevoelig voor is (zwaarder belast) Mijn vraag is of dit een eigenschap van de motor is en meer mensen dit opgemerkt hebben? of dat er iets mis gaat in de toerental regeling van deze motor.
Laatste antwoord door Machlo, -
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
goede middag Het volgende: handsfree bellen wordt mogelijk gemaakt dmv stembesturing in een KIA NIRO van 2019. Alleen wanneer ik dit probeer geeft deze stembesturing aan dat ik contacten moet dowloaden, mijn vraag: Hoe doe ik dit Bvd
Laatste antwoord door Steeck03, -
Multimediasysteem
door Machlo- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi, klopt het dat er voor een Picanto 2017-2020 nog erg weinig multimediasystemen worden aangeboden in Nederland? Bij Ali zie ik er wel meer voorbij komen, maar hier valt het erg tegen, laat staan A-merken. Alternatief is een systeem erin zetten van de sloop. Zijn de oem-Kia picanto JA radio’s (navi, touchscreen, etc) wat geluidskwaliteit betreft te doen?
Laatste antwoord door Viper1967, -
Onderhoudskosten 1 2
door Anouk- 28 antwoorden
- 25,9k weergaven
Een heel aantal merken hebben vaste onderhoudsprijzen per model en aantal km's. Heeft iemand die van KIA Picanto hier? Of heeft iemand al onderhoud laten plegen en wat koste de beurt? Helaas staat het niet op de site, bv Toyota heeft dat goed voor elkaar, weet je precies waar je aan toe bent!
Laatste antwoord door Bokje, -
- 14 antwoorden
- 16,8k weergaven
Gisteren is mijn schakelkabel gebroken van mijn Kia Rio uit 2013. Gekocht toen de auto 11 maanden oud was, eerste eigenaar was een verhuurbedrijf. Tot gisteren er echt fijn en veilig mee gereden. Altijd bij een erkende (niet merkgebonden) garage in onderhoud geweest. ik ben geen wildebras, rijd redelijk rustig. Gisteren kon ik geen versnelling meer gebruiken. De kabel zou maar €250 kosten, maar de montage is lastiger, hiervoor zou het hele dashboard eruit moeten, garagekosten zouden al snel €1000 kunnen worden. Door de Dealer is al verteld dat het vaker voorkomt dat deze kabel breekt, maar lijkt me niet meer dan normaal dat de kabel langer …
Laatste antwoord door Erik77, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
onlangs de navigatie bij de garage laten updaten. Sindsdien is het niet meer mogelijk de WGS coordinaten in te voeren als bestemmingspunt, ook is de eerder ingevoerde informatie verdwenen. De WGS coordinaten zijn noodzakelijk voor het geocachen. Wie weet een oplossing?????
Laatste antwoord door Willemfred, -
Cruis Controle
door .nl- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb even een domme vraag. Ik bezit een Picanto uit 2016. Nu ben ik op Ali eens zomaar wat aan het googelen en kom ik zo’n stuurmodule knop tegen voor Cruise Controle. Nu wil ik de mijne ietwat gaan uppimpen en dacht als leek zijnde is het nou gewoon zo als ik deze module in mijn stuur plaats dat hij dan gewoon cruise controle bezit? Ditzelfde geld voor de andere kant telefoonbediening etc. Mijn huidige stuur heeft enkel gesloten plaatjes. Verder wilde ik er wellicht een navi en achteruitrijcamera op plaatsen iemand daar nog tips of ideeën over..
Laatste antwoord door Murcielaygo,