Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Voorheen had ik een optie in de UVO app om ook de spiegels, stuur en achterruit op afstand te verwarmen. Deze opties zijn verdwenen. Ik gebruik de meest recente optie van de app. Ik had al langer gezien dat deze opties er niet meer waren, maar met de koude weer mis ik ze toch wel. Ben ik de enige die deze optie mist?
Laatste antwoord door Gino, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Is het mogelijk om via software diverse functies van de dynamic plusline in de dynamic line in te schakelen zoals bijvoorbeeld verkeersbord herkenning enz. Zijn er hier van die slimme programmeurs? ik heb een Xceed 1.0 dynamic line.
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 8 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, sind s 2 weken ben ik in het bezit in een Kia Picanto 1.0 van 2019, wanneer ik een koude start maak, klinkt er bij het optrekken een duidelijk roffel in de motor, dit duurt ongeveer anderhalf tot twee seconde, dan is het weg. Het komt pas weer terug bij de volgende koude start verder tijdens het rijden loopt hij perfect . Is dit verschijnsel ook bij andere rijders bekend?? of moet ik me zorgen maken. vast bedankt voor jullie antwoord.
Laatste antwoord door Miroy, -
Erg mooie kleur!
door Machlo- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag besloten om m’n Picanto uit 2014 in te ruilen voor een uit oktober 2017 met 16.500 op de teller. ERG blij mee, vind de kleur fantastisch. maar... heb geregeld dat ze er cc in gaan zetten (ipv de trip reset module rechts op het stuur) volgens mij moet dat namelijk kunnen! (Op de foto de cc die ik denk dat moet kunnen, die andere foto is de module links die er al in zit). Alleen ik twijfel even of dat ook écht zo is. weten jullie hier iets meer van?
Laatste antwoord door Machlo, -
- 1 antwoord
- 916 weergaven
We zijn net in het bezit van een KIA Sportage. Bovenop, in het midden van het dashboard zit een zwart knopje. Ik kan nergens vinden waar dit voor dient. Iemand een idee? Natasja
Laatste antwoord door Bertus Boeykens, -
Kan iemand mij helpen met het volgende: Ik wil graag alle verlichting in mijn te bestellen auto (Kia Proceed) naar LED omzetten. Er is al veel LED in de Proceed, maar helaas nog niet alles. De volgende lampen in de auto zijn nog geen LED: - Kentekenplaat verlichting achter - Lamp in de kofferbak - Lampjes bij de make-up spiegels voorin (onder de zonneklep) - Mistlampen voor Deze lampjes zullen hetzelfde zijn als in de normale Ceed en de Ceed SW >2018, iemand ervaring met het vervangen van deze lampjes naar LED? Welke lampjes hebben jullie goede ervaring mee (wel of niet canbus?)
Laatste antwoord door Jeroensw, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedemiddag, Wij hebben sinds kort een Venga 1.4 uit 2011. Nu heb ik bij toeval ontdekt dat er olie lekt. Dit is niet vermeld bij het ophalen van de auto. Omdat de auto nogal laag ligt en ik er niet goed onder kan komen heb ik er met enige moeite (van bovenaf) foto's van kunnen maken. We hebben 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak. Ik heb geen idee welk onderdeel van het blok dit kan zijn maar mijns inziens is dit niet goed Mijn vraag is eigenlijk een schreeuw om advies ! alvast bedankt voor jullie hulp, Snor
Laatste antwoord door DE Snor, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Goedenavond, Ik ga een achteruitrij camera installeren, om niet de hele auto door te hoeven heb ik een draadloze aangeschaft, echter nu moet ik natuurlijk het beeldscherm aansluiten op de schakelaar van het achteruitrijlicht, weet iemand waar ik die kan vinden? ik heb een Sportage uit 2007.
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedemorgen, weet iemand of bij de Niro de achterlichten ook branden als de DRL branden? Alvast bedankt! vriendelijke groet,
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
nieuwe KIA logo.
door tokoroko- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik zie nog steeds het oude logo staan bij opstart van de site .. wanneer wordt ze vervangen ??
Laatste antwoord door Sniperjp, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand hoe ik kan oplossen dat ik Teams in mijn auto op kan nemen. Ik wordt best veel gebeld via Teams en 9 van de 10x hoor ik hem wel overgaan maar kan ik hem niet opnemen. Dan moet ik onder het rijden mijn telefoon pakken om dan op te nemen. Als ik heb opgenomen werkt het wel via de speaker en de microfoon in de auto en niet in mijn telefoon.
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, ik heb in mn kia ceed sw uit 2013 een kenwood android laten zetten maar tot op heden geen stuurwielbediening meer. Oude radio erin ennhij doet het meteen weer. Dat bedrijf verschillende interfaces erin gezet maar nog steeds niks. Iemand hier ervaring mee? Kan het iets zijn in de software van kia zelf? We komen er niet uit en zelfs met kenwood en kia gebeld. Die zeggen plug en play maar niet dus. Groet Daniël
Laatste antwoord door Daniel, -
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Probleem: Raar geluid na starten auto. Hoe klinkt het ? : Als een electrische pomp of iets , het is vrij hoog maar geen piepend geluid . Het klinkt een beetje alsof je in een gehorig huis woont en de buren aan het stofzuigen zijn. Maar het enige wat je hoort is de frequentie zoem / piep van de electromotor van de stofzuiger. Wat beinvloed het geluid? : Als ik aan de knoppen van de stoel verwarming of raam verwarming zit. Dan gaat het geluid in frequentie een beetje omlaag , maar daarna weer omhoog naar de originele frequentie. Auto rijden / gas geven etc heeft geen enkele invloed op het geluid zelf. Hoe ik het gas in trap heeft geen invloed op het geluid. …
Laatste antwoord door Sniperjp, -
- 4 antwoorden
- 5,5k weergaven
Helaas, 3,5 week geleden allemaal toeters en bellen op het dashboard, we reden 100 km/u en ook een rode driehoek op het display en de mededeling "storing Hybride systeem" waren toevallig net voor een benzine station dus meteen de parkeerplaats op. Auto stilgezet, uitgestapt, deuren op slot, min. gewacht en weer gestart. Auto kon weer rijden maar lampje motormanagement brandde oranje, dealer gebeld, klacht uitgelegd en kon meteen langskomen. Auto uitgelezen en conclusie er is iets aan de hand maar wat nog niet bekend. Kreeg leenauto mee, dus dat was opgelost> Dealer heeft nu kontakt met Kia in Korea maar nog geen oplossing gevonden, hoe lang dit gaat duren? We hebben ge…
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 5 antwoorden
- 7,4k weergaven
Bij onze vorige auto kon ik met de autosleutel alle ramen omlaag doen dmv de open knop ingedrukt te houden. Dit lukt niet op de Kia Rio (2012 model) Iemand een idee of dit wel kan? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?
Laatste antwoord door DSG DSG, -
- 13 antwoorden
- 4k weergaven
Hi allemaal, Ik zal me eerst even voorstellen. Bram uit Gorinchem, 21 jaar, rijd nu 1,5 jaar een Toyota corolla maar ga morgen m'n nieuwe Kia Rio 3 Super pack halen (2011), zal wat foto's posten als hij er is. Ik lees al een tijdje mee hier en leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is. ben niet perse een tuner maar een leuke upgrade ben ik zeker niet vies van. ik heb dan ook een lijstje met dingen die ik wil gaan uitvoeren: - Vervangen Radio (incl achteruitrijcamera, dashcam en CarPlay) - Vervangen stuur voor versie met stuurverwarming. - Evt stoelverwarming inbouw - Dynamische knipperlichten voor en spiegels. laten we maar bovenaan beginnen. d…
Laatste antwoord door Riodriver1, -
Extra smartkey
door Riodriver1- 0 antwoorden
- 728 weergaven
Hallo, ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een fijne Kio Rio 1.1 CRDI uit 2012. De auto heeft keyless Entry en starten. Fijne functie maar ik kreeg maar 1 autosleutel... Via de dealer kost de sleutel 385 euro..... Heeft iemand tips want ik vind bijna 400 euro voor een sleutel echt te veel geld. thanks. Groet Rene
Laatste antwoord door Riodriver1, -
rijden in de sneeuw 1 2
door The Dude- 36 antwoorden
- 6,4k weergaven
Voor het eerst met de e-Niro in de sneeuw gereden. Dat is wel even wennen na mijn vorige auto. Toegegeven, ik heb nu geen winterbanden wat een wereld van verschil is (heb vele duizenden km's op besneeuwde wegen gereden). Maar tjonge wat weinig grip met die relatief brede Michelins. En op een gewone vlakke besneeuwde, niet verijsde, straat al moeite met wegrijden. ABS/ASR grijpt in. Hebben jullie oplossingen voor: - met een benzine auto kan je eenvoudig meer tractie krijgen door in 2e versnelling op te trekken. Hoe met de e-Niro? - is de Antislipregeling / ABS uit te zetten? Zelfs essentieel als je met sneeuwkettingen rijdt.
Laatste antwoord door The Dude, -
- 49 antwoorden
- 16,2k weergaven
Hi! Hebben jullie ervaringen met het vervangen van de KIA emblemen met 'Koreaanse' emblemen zonder letters? Vervang je de emblemen, of gebruik je overlays ? (zie link hieronder) Hebben de e-niro YE20 emblemen extact dezelfde afmetingen als oudere (e)niro versies, of zelfs andere Kia modellen? Zo op het eerste gezicht lijken de 'Ali' emblemen niet zo mooi afgewerkt als die van bijv. EmblemsOnly. Iemand ervaring met online shops ? ( aliexpress linkjes) http://www.emblemsonly.com/metal-skin-k-overlay-emblems-for-kia-suvs/
Laatste antwoord door J8W8, -
Achterlicht led
door Petrusz- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Weet iemand toevallig of je led achterlichten op een picanto zonder led lampen kan zetten, zonder dat je kabels moet vervangen. maakt dit voor de stroomtoevoer nog wat uit of kan dit gewoon? En zijn er toevallig nog mensen met een setje waar ze vanaf moeten
Laatste antwoord door Petrusz, -
Remschijven en remblokken KIA CEE'D Sportswagon (JD) | 2012.09-heden - 1.6 GDI - 1591ccm 135pk ( (1e reg: 29-06-2013)
door Yousef- 0 antwoorden
- 770 weergaven
Beste weet iemand welke de beste remschijven en remblokken zijn voor de Kia ceed bj 2012 2013
Laatste antwoord door Yousef, -
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste forumleden, binnenkort ruil ik mijn Cee'd gt line in voor de nieuwe xceed. Zijn er toevallig leden die deze auto besteld hebben? Ik kom dan graag in contact met jullie. Wordt er ook een apart Xceed model geopend of valt de discussie onder de groep Ceed 3? Voor mij begint nu het lange wachten tot eind december [emoji53] Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Laatste antwoord door Aldvors, -
- 47 antwoorden
- 9,6k weergaven
Hallo, Sinds eind Februari heb ik een nieuwe Kia Niro Hybrid. Top auto, tot dat het 2 nachten extreem koud was geweest. Ik loop in de ochtend naar de auto en op eerste opzicht leek het op ijs, alleen op de voorruit, maar dit bleek vocht te zijn aan de binnenzijde, extreem veel vocht. En alleen aan de voorruit, niet de andere ruiten. Ik heb meerdere doeken moeten gebruiken om het vocht te verwijderen, omdat er letterlijk een plas water op mijn dashboard ontstond. Dit lijkt mij niet de bedoeling bij zo een splinternieuw model. Ik heb heel wat auto's gehad, en de laatste waar ik dit probleem bij had was een Pontiac Trans Am uit 1987, en toen had ik zelfs ijs aan …
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 19 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hi! Sinds kort ook in het bezit van een Kia Rio 4 (2018) en ik wil een subwoofer gaan plaatsen. Heeft iemand enig idee waar ik de RCA connectors van mijn sub op kan aansluiten? Ik weet dat er iets als een line-adapter bestaat, om hoge tonen naar lage tonen om te zetten, moet ik deze gebruiken bij de Rio 4? Of zijn er betere oplossingen? Ik hoor graag jullie mening.
Laatste antwoord door WickedMaster, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
ik heb een vraagje, heeft iemand misschien een goede beschrijving hoe ik de ledverlichting in mijn spiegels van mijn sportage 2011 kan vervangen? ik heb er helaas 1 kapot maar vervang ze meteen allebei. alvast dank!
Laatste antwoord door s3racer,