Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Zit er in de deur achter de reflector een voorbereiding om daar een lamp aan tesluiten of is dit puur en alleen een reflector.? KIA CEE'D 2009 hatchback Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 9 met Tapatalk
Laatste antwoord door AJN, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste Forumgenoten, ik rijd nu een Niro Hybride met totaal 141 PK. Nou heb ik misschien wel interesse in de E-Niro met de 64KWH accu die 204 PK levert. Is hier iemand die eerst de Hybride gereden heeft en nu de E-Niro 64kwh rijd.? Zo ja is het verschil in PK daadwerkelijk een best groot verschil zowel met optrekken, invoegen op de snelweg en bv het even snel inhalen als je bv op dat moment 100km/pu rijd ? Zie erg graag je reactie. Bvd, Barney
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn Sportage heeft 116000 km gereden , wanneer moet de automatische transmissie olie worden vervangen.
Laatste antwoord door ehombie, -
Rio GT line
door xtra40- 18 antwoorden
- 5,1k weergaven
Einde van het jaar komt ie dan Ik vind hem mooi Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk ????????
Laatste antwoord door Jan1979, -
- 14 antwoorden
- 8,8k weergaven
Hallo Allemaal, Ik heb een vraag mbt tikken bij stationair draaien van de motor. Het is een Rio UB 2013 1.4 cvvt en heb bij stationair draaien hoor ik een een tikkend geluid wat weg is bij 1500 /2000 toeren, de dealer heeft het over kantelende zuigers. Heeft iemand dit eerder gehoord of is het tikken bij iemand bekend? Vast bedankt.
Laatste antwoord door Carlos1977, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
beste leden, sinds kort ben ik trotse eigenaar van een sorento 3.3 v6 op lpg. ik ben zelf er handig aangelegd en wil me graag verdiepen in het technisch gebeuren van deze auto. ik zoek daarom een werkplaatshandboek of vraagbaak van betreffende auto. ik heb het sorento forum doorgespit en zag verschillende linkjes over handboeken voorbij komen, maar die werken allemaal niet meer, omdat het denk ik te lang geleden is... wie kan mij helpen ???
Laatste antwoord door makor, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
beste allemaal vraagje van mij als ik de deuren afsluit met de afstand bediening moet er dan een geluid te horen zijn of moeten de alarm gaan knipperen?
Laatste antwoord door Johan Reibestein, -
- 8 antwoorden
- 5,1k weergaven
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi mensen ik heb pas een Kia picanto morning met comfort pack 2011 1.0 gekocht en sinds kort heb ik een probleem met de Cv de zekering is gesprongen.Als ik de zekering erin doe trekt deze in no time de accu leeg. Als je de zekering erin doet en de motor laat lopen hoor je dat de vergrendeling wordt aangestuurd. de vergrendeling zelf werkt niet weet iemand waar het hoofd stuurstroom relais zit, aangezien deze afgezekerd is op 20A.Of eventueel een schema van de complete Cv installatie Mvgr Ben
Laatste antwoord door ferrari-ben, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo. Even even vraagje hoop dat Ik het op de juiste manier uit breng. ik heb mijn oude Picanto 2006 omgeruild voor een uit 2014. Een beste verbetering Maarheeze geluid is superrr slecht. Dat had ik al op het forum vernomen. Maar nu heb ik me nieuwe speakers gehaald alleen heb ik geen idee hoe ik de cover los krijg op het dashboard. Ik heb op YouTube wel een filmpje gezien iemand die er een bankpasje tussen zet en omhoog ligt. Alleen lukt dit bij mij voor geen meter. iemand een goede tip voor me alvast bedankt.
Laatste antwoord door Machlo, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Vanochtend ging ik boodschappen doen met mijn Kia E-Soul en opeens zag ik het: er zit een barst in mijn voorruit die onderaan de raamsponning begint. Supervaag. Ik kan me geen steenslag herinneren of wat dan ook. De breuk is ook heel typisch. Bij steenslag zou je vermoeden dat er een putje of ster in het raam zit vanwaaruit de breuk 'groeit'. Dat kan ik bij mijn auto niet zien. Zie foto's. Maandag de dealer bellen, want dit is niet goed natuurlijk. Iemand anders dit meegemaakt met zijn/haar Kia?
Laatste antwoord door Zarpax, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Ik weet niet of het bekend is maar via deze site https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles kun je alle technische info van je eigen en andere KIA's legaal vinden. Via printscreen is opslag op je natuurlijk pc mogelijk. Even een account aanmaken en dan voor 6 euro een uur alle data ophalen.
Laatste antwoord door Gert-Jan073, -
- 1 antwoord
- 3,4k weergaven
Net even de nieuwe prijstlijst bekeken voor de ceed SW Paar vraagjes: Weet iemand het verschil tussen de motor 1.5 T-GDI MHEV DCT7 en de 1.5 T-GDI DCT7 de eerste heeft alleen mild hybrid maar is wel goedkoper? Enige verschil wat ik kan zien is dat de gewone DCT 7 wel in gt plusline leverbaar is en de MHEV alleen in executiveline maar de opties tussen GT plusline en exectuveiline zijn volgens mij hetzelfde.
Laatste antwoord door OwN4UtReG, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Ik ben in een bezit van een kia picanto JA III (3 jaar nu ) maar nu begin ik stilaan problemen te hebben met mijn batterij. ik heb wel een dachcam en een kleine actieve subwoofer maar dat wil toch niet zeggen dat ik mijn auto niet te lang mag laten openstaan ? ik heb dit al eens een keertje bij het onderhoud gezegd en die hebben toen een batterij test gedaan maar die bleek nog OK. Nu vroeg ik mij af of ik een nieuwe goede batterij kan kopen ? heb al liggen rondgooglen maar ik heb er niet zo veel ervaring mee of die nu past of niet. op autodoc staan er persies batterijen bij die niet in mijn auto passen als ik mijn auto selecteer. wat is jullie ervar…
Laatste antwoord door Sharkster, -
Witson Ceed 2009
door AJN- 0 antwoorden
- 984 weergaven
Goedendag allemaal, ik ben sinds 5 dagen de eigenaar van een Kia Ceed 2009. Ik wilde een carkit Parrot systeem aanschaffen, maar kwam hier wat stukken over de Witson tegen. Logischerwijs kwamen ze uit 2014 of eerder. Ik heb de meeste doorgelezen, en ik heb besloten om een Witson multimedia aan te schaffen. De inbouw lijkt ne te doen en de aanschaf wil ik via Witson zelf doen. Maar zijn er na al die jaren ervaringen de meningen over dit product veranderd? Is er een ander apparaat die de voorkeur verdiend?
Laatste antwoord door AJN, -
- 9 antwoorden
- 3,7k weergaven
Dag allemaal, Allereest, wat een goed forum is dit, met een hoop informatie. Ik ben mij dus aan het oriënteren op een Kia Niro Hybride occasion, kijk een beetje naar bouwjaar 2017, 2018. Ik rijdt nu een Mitsubishi ASX 1.6 uit 2015. Op zich een prima no-sense auto, maar ik ben meer gaan rijden, dus wil graag een comfortabelere, stillere, zuinigere auto, met automaat, en kwam zo op de Niro terecht. Ik wil graag een uitvoering met lekker veel luxe en opties, mis ik een beetje op mijn ASX, dus heb mijn oog laten vallen op een executive of businesline. Beide met leer, stoelverwarming, lane assist, adaptieve cruise control, extra getint glas. Qua prijs niet heel…
Laatste antwoord door HenkM, -
Misschien leuk om hier je gadgets, accessoires, tools, opties,etc te delen die voor de Niro beschikbaar zijn of die je hebt gekocht. Ik heb zelf al een beetje gestruind en wat aangeschaft. Zal het hier dan ook posten.
Laatste antwoord door Dirk070, -
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb zojuist een goede set winterbanden besteld inclusief de stalen velgen ervoor. Niet via de Kia dealer maar een banden boer. Die hadden me geadviseerd om de stalen velg in ET 50 te nemen . Nu zie ik op een velgen afmeting site dat de originele stalen velg normaal et51 is maar ET50 passen er ook op . Moet ik nu de ET50 om laten zetten naar ET 51 velgen of zeggen jullie dat het niets uitmaakt ? Iemand hier ervaring mee ?
Laatste antwoord door Case, -
- 12 antwoorden
- 3k weergaven
Ik rij naar volle tevredenheid in mijn Niro en ik ga zeker nog niet een andere auto/niro aanschaffen, maar wanneer zou Kia met een opvolger of nieuwe uitvoering komen? Voorheen heb ik Nissan gereden en dan was het meestal na een jaar of 3 dat er een aangepast model werd uitgebracht. Hoe zit dat bij Kia?
Laatste antwoord door olympus, -
Kaartupdate
door pe5pvb- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hi, Weet iemand waar ik de actuele kaart voor mijn Rio (2017) kan vinden? Huidige versie is EUR.09.47.50.582.002.2
Laatste antwoord door Gert-Jan073, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
hallo allemaal ik ben zo als u ziet nieuw hier sinds een week heb ik een kia rio 1.5 ls automaat hatchback er staat 144.000 op de teller op 50.nogwat in de snaar vervangen dus moet hij vervangen worden 3 vragen heb ik speciale tools nodig zit er een veer op de spanrol zo niet hoeveel spanning moet op de nieuwe riem staan ik wou het zelf namelijk doen met vr gr johan
Laatste antwoord door Johan Reibestein, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Beste Niro Rijders Ik merk sinds een paar maanden dat mijn Niro ( Hybride) tijdens het automatisch opschakelen een behoorlijke trilling laat voelen, net of er iets niet goed pakt. Ik heb het niet continu maar merk het zo nu en dan tijdens het opschakelen in lage versnellingen. Hij trilt dan bij een overschakeling naar een versnelling hoger en doet dit dan 1x tijdens het geheel opschakelen. Zo af en toe merk ik het ook als ik juist het gas wat dieper intrap om wat meer vaart te maken, bv bij het invoegen. Die trilling voel je dan echt goed en duurt dan zo'n 2a3 seconden. Hebben meerdere hier misschien last van ? Ik ga hier in ieder geval wel melding …
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 25 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hallo allemaal! beste Kia rijders, Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Mitchell, 29 jaar en woon in de omgeving Assen. Momenteel rij ik in een Mercedes A-klasse 180 AMG line. Een prachtige auto welke nog eens heerlijk rijdt ook. Perfecte auto voor mij en m’n vriendin. Tot 3 maanden geleden! Ruimtegebrek Sinds april mag ik mezelf een trotse vader noemen van een zoontje. En ja, je ziet het al aankomen. Ik heb inderdaad een auto nodig met meer ruimte. Momenteel ben ik zowat elke keer aan het kloten om de kinderwagen (Stokke xPlory) passend te krijgen in de kofferbak. Het past wel, maar wel met een bepaalde techniek. Als die eenm…
Laatste antwoord door Mitch_Proceed, -
Remschijven
door Toby- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo een vraagje aan de Niro rijders . ik rijdt namelijk een Niro van vorig jaar (wordt nu 8 maand ) en heb wintervelgen steken vrij open model zo dat je de riemschijven goed ziet. Nu vindt ik dat deze al aardig vol roest staan wat natuurlijk in de eerste plaats een lelijk zicht is en Voor een nieuwe wagen toch niet kan vindt ik ,zijn er Niro rijders die dit ook hebben.
Laatste antwoord door Anticky, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, Mijn partner en ik zijn vanwege gezinsuitbreiding van plan binnenkort een 2e-hands station auto aan te gaan schaffen. Als model hebben we momenteel een KIA Cee'd in gedachten. Als criteria hebben wij bedacht dat de auto maximaal 12.000 euro mag kosten, minder dan 100.00KM op de teller moet hebben staan en dat hij uit 2015 of nieuwer moet komen. Wij hebben echter weinig verstand van de KIA Cee'd en auto's in het algemeen. Vandaar mijn post op dit forum: Zijn er nog bijzondere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een KIA Cee'd met als bouwjaar 2015? Momenteel hebben wij een Kia Cee'd 1.6 GDI 135PK Comfor…
Laatste antwoord door Chucky,