Kia Modellen
-
Graag had ik geweten welke de allerlaatste update is qua typenummers, zowel voor softwareupdate als de kaartupdate? Als iemand een foto kan posten dit zou me nog beter kunnen helpen, dan toon ik deze aan mijn dealer. Ik heb nog nooit een update uitgevoerd. Hopelijk kan iemand me snel helpen. Hartelijk dank hiervoor
Laatste antwoord door s3racer, -
navigatie systeem 1 2
door johnmarlou- 39 antwoorden
- 23k weergaven
beste venga vrienden ik heb in mijn venga uit 2014 het ingebouwde lg navi systeem 2 weken geleden op vakantie geweest in frankrijk ,en raad eens het navi systeem werkt voor geen meter alles ging fout. pas geleden een beurt laten doen met gratis update van het navi systeem, het is al mijn tweede systeem want het eerste is al na 2weken nadat ik de auto kreeg vervangen nu lees ik op het internet dat er veel problemen zijn met deze systemen , dus mijn vraag is hebben jullie hier ook klachten over ?,en wat is er met jullie klachten mee gedaan en is er via kia geen ander systeem te krijgen , ik hoop op reacties van jullie hier over mvg j.leenders
Laatste antwoord door Ger1, -
Wielmoeren
door Frans Dijkstra- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Welke maat wielmoeren moet je hebben als je universele wieldoppen wilt plaatsen want de originele zijn te lang. Kia Picanto 2020
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Kia assist - waardeloos 1 2
door Johan64- 43 antwoorden
- 12k weergaven
Daar sta je dan in Frankrijk met je Niro die weer eens de geest geeft. Totale uitval van het systeem. Alsof je de sleutel uit de auto haalt. Echt lekker veilig met 130 km per uur. Na de storingen in Nederland (al ander topic geweest op dit forum) nu onderweg naar Spanje gestrand op de peage in Frankrijk. Dezelfde klachten. Contact met Kia. Die helpen niet op de Peage. Dan met een takelwagen naar een garage, en daar weer Kia gebeld. Van dat assist moet je je niets voorstellen. Ze doen vrijwel niets. Je staat gewoon zonder auto op straat en mag het zelf uitzoeken. Waardeloos. Eerst moet je 48 uur wachten om te kijken of de auto gerepareerd kan worden. Dat is de dealer in Ne…
Laatste antwoord door Fred Von Weyhrother, -
- 2 antwoorden
- 932 weergaven
Ik wil een powerfilter gaan installeren op m'n auto enig idee of dat ook gaat lukken? Ik heb een Kia Cee'd sw uit 2009. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Dick Raaijmakers, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Kia Proceed gt. Ik heb de auto gekocht van een autoschade bedrijf, waarvan de eigenaar zelf prive in de Proceed reed. Wat me tijdens de proefrit niet echt opviel maar wat nu wel begint op te vallen is het gekraak in de dakhemel. Nu heb ik hier her en der al eens meer over gelezen maar kan niet echt iets van een oplossing vinden. Het enige wat zou helpen is de hele dakhemel er uit en dan opnieuw hemel er in met extra isolatie. De auto is van juni 2020 en rijdt verder heerlijk maar dat kraken vooral als het buiten wat kouder is begint met toch wel te iriteren. Hebben hier meer mensen last van en eventueel een oplossing voor g…
Laatste antwoord door Hootch, -
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, Omdat mijn Picanto nog niet voorzien was van stuurwielbediening, heb ik vorige week de originele stuurwielbediening in mijn Picanto 2012 ingebouwd. Bij de eerste keer uitproberen werkte alles perfect. Echter nadat de auto van de stroom af ging, functioneerde de stuurwielbediening helemaal niet meer. Vervolgens ging ook de clockspring kapot, deze heb ik inmiddels vervangen en nu gebeurde hetzelfde fenomeen nogmaals. De stuurwielbediening werkte perfect met de nieuwe clockspring, maar na de auto enkele seconden van de stroom af te hebben gehaald, functioneert de stuurwielbediening helemaal niet meer. Iemand enig idee waar dat aan kan l…
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
Weet iemand hoe ik de Niro kan starten zonder dat de brandstofmotor direct gestart wordt? Moet soms auto even oprit af en op rijden (2 auto’s op oprit) en vind het dan niet zo fijn dat de brandstofmotor gestart wordt. Wil dus de oprit af en weer oprijden met alleen de elektro motor...
Laatste antwoord door meeder, -
- 21 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hoe zit het bij jullie met de slijtage van de voorbanden? ik heb nu 19.000km gereden en mijn voorbanden (Michelin) hebben een gelijkmatig slijtage patroon met nog maar 1,7 mm profiel. ik heb wel een redelijk sportieve rijstijl, maar bij mijn vorige auto heb ik >80k gereden met een setje banden
Laatste antwoord door Wiz, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Kan het gwluid van de Vess ook aangepast worden ? Mijn buren hebben er een beetje last van en vroeg mij af of het geluid met name achteruit rijden aangwpast kan worden ?
Laatste antwoord door olympus, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ik heb me de nieuwe Niro hybride gekocht, echter zou ik graag een automatische kofferbakopener willen inbouwen. is dit überhaupt mogelijk in deze auto? zo ja, welke kit zou ik hiervoor nodig hebben? ik heb de executiveLine.
Laatste antwoord door bonjovi1977, -
- 6 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik wil laden via het stopcontact ( bv op vakantie). Mijn laadkabel kan ik dan instellen op verschillende amperes. Wat moet ik instellen zodat ik veilig laad en toch zo snel mogelijk?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
Hey hallo. Iemand die me kan adviseren met dit. Ik heb me een Spaanstalig filmpje gekeken waar het inbouwen van de cruise controle op de 3 een fluitje van een cent is. Nu heb ik me zo’n module laten bezorgen en ben eraan begonnen de airbag los onderkant stuur geen probleem maar met de D gaten aan de zijkant stuur krijg ik na uren proberen maar niet los. Wat doe ik verkeerd?? Graag zsm de juiste tips mvg..Hvn
Laatste antwoord door Machlo, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heren (en dames?), Deze week heb ik na een kleine twee maanden wachten mijn proceed op mogen halen. Veel heb ik al in kunnen stellen naar mijn eigen smaak op basis van alle info hier op het forum. Wel heb ik nog een aanvullende vraag waar ik het antwoord nog niet van voorbij heb zien komen. Is het mogelijk om het volume van het geluid, dat afgaat als waarschuwing voor een flitser/flitspaal, aan te passen? Bij voorbaat dank.
Laatste antwoord door Kruis289, -
1.6 GDI tip gevraagd
door JWPe- 1 antwoord
- 899 weergaven
Hallo deskundigen :) Ik zit te kijken naar een 1.6 GDI uit 2013. Nu staan er 2 te koop met verschillend pakket, waarvan ik de overeenkomsten eruit gefilter heb en de verschillen in opties onderstaand noteer. Mijn vraag is nu: wat is de slimmere keuze? Panoramadak, 70K minder op de teller, maar wel 1K duurder in aanschaf? Of leren bekleding, xenon, 70K meer gereden, maar wel 1K goedkoper in aanschaf. Bijna een ton op de teller, vraagprijs 11,5K: Spraakbediening Bluetooth Boordcomputer Panoramadak Cruise Control Ruim 1,5 ton op de teller, vraagprijs 10,5K: Keyless entry Parkeerassistent Start-stop-systeem Verwarmde buitenspiegels …
Laatste antwoord door meeder, -
Wat te doen? Aankoop
door Jff- 1 antwoord
- 710 weergaven
Beste allemaal, Al een hele tijd ben ik op zoek naar een zwarte kia sportage II. Ik heb precies voor ogen hoe ik de auto wil hebben qua aankoop of enige modificaties. Betrouwbaar zijn ze zeker maar ik ben zoekende qua kilometerstand. Voor ongeveer 5500 euro is de 2.0cvvt te koop met kilometerstanden vanaf pakweg 110.000 km tot deze die ik erg mooi vind. 191k gelopen maar een nieuwe koppeling en distributieriem. De auto ziet er top uit, Wat is wijsheid? Mvg jos https://www.autoweek.nl/occasions/kia/sportage/51123397/20-16v-140pk-fifteen-incl-nwe-distributieriem/
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 0 antwoorden
- 759 weergaven
Hoi, Wij hebben al diverse kia's gehad en ook meerdere sportage's, maar nog niet de 2.7V6. Ik overweeg er een aan te schaffen als 2de auto. Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten, specifiek voor de 2.7? Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.3 met Tapatalk
Laatste antwoord door frankd, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik heb een vraagje . Ik heb een Kia proceed van 2012 . En zoek nu sleutels met afstandsbediening . Was net in de garage werd me even verteld dat ze €250 euro p stuk zijn . Viel bijna van mijn stoel toen ik dat hoorde . Waar krijg ik betaalbare ?
- 15 antwoorden
- 7,9k weergaven
Zag hier iets over in het E-Niro topic. "In het systeem de LKAS te veranderen in LDWS (lane departure warning system Dan hoor je alleen piepjes als je per ongeluk op andere rijbaan terecht komt" In mijn vorige Dynamicline kon ik bovenstaande instelling op LDWS zetten en bleef ook zo staan na herstarten.. In mijn huidige (model 2020) Dynamicline springt ie iedere keer weer terug naar LKA na een herstart. Mijn vrouw vind die rukjes aan het stuur vervelend en zet nu de LKAS via de knop uit, ze rijd vaak over een smalle weg met aan beide zijden een fietspad streepjes lijn en auto wil dan steeds corrigeren. Zal de dealer ook eens vragen of dit niet per…
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 0 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo Allemaal! Ik heb sinds kort een probleem met de Centrale Deur Vergrendeling (CDV) van mijn Picanto 2. Het is de originele CDV die erin zit. Sinds 2 weken krijg ik alle sloten wel open met de sleutel in het slot én met de afstandsbediening op de sleutel, maar sluiten gaat niet meer. Met de afstandsbediening gaat geen van de deuren op slot. Met de sleutel gaan alleen het linker voorportier én de achterbak op slot. De KIA dealer zei dat de aandrijfmotor van de CDV moest worden vervangen. Dit laten doen bij een KIA onderdelen bedrijf, die deze ook werkend op de 'donor auto' hebben laten zien, maar dat heeft het probleem niet verholpen. De man is zo aardig…
Laatste antwoord door DefecteDeur, -
- 12 antwoorden
- 6,4k weergaven
Goedemiddag, Is er een mogelijkheid de adaptive cruise control uit te zetten, zodat je een "gewone"cc hebt? met hartelijke Niro groet, Fred
Laatste antwoord door Nia Kiro, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, Heeft iemand hier ervaring met de “Genuine” (wie verzint er nu zo’n naam…) fietsendrager die in de KIA webshop op dit moment te koop staat voor een, vind ik, schappelijk bedrag van €359,10 ? Ben benieuwd, Hans.
Laatste antwoord door HansH, -
Optima PHEV
door Obelix- 12 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ik rijd nu sinds begin November in mijn Optima PHEV Executive Business. Heerlijke auto. Rijdt fantastisch en bijna van alle gemakken voorzien. Naast al het positieve heb ik enkele negatieve punten kunnen ontdekken, die wellicht tzt opgelost gaan worden. Apple Carplay werkt nog niet, dit wordt komend jaar Q1 verwacht Voice control werkt helemaal niet. Ik krijg een wazige Android melding in mijn scherm.. Het is me onduidelijk od coasting guide system ooit gaat werken. Hierin verschillen de verschillende sites van mening, en mijn Kia dealer heeft er nog nooit van gehoord. en het is nog steed niet gelukt om in te loggen op Mijnkia. …
Laatste antwoord door hwa, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste Kia Sorento rijders. Op de bijgevoegde foto zie je zwarte uitslag op het 'rvs' gedeelte op het stuur. Weet iemand hoe en met wat ik dit kan behandelen zodat dit verdwijnt? gr Rob
Laatste antwoord door RJn, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo mede forum leden, Sinds vandaag heb ik mijn e-Niro Executive 64kW, ben er super blij mee! Natuurlijk ook even het laden (met een Zappi V2 wall box met vaste kabel) uittesten en daarbij meteen twee vragen: 1. Klopt het dat er geen vergrendeling op de stekker zit die in de Niro gaat? 2. kun je ergens instellen dat je tot Max. 80% wilt laden? Rob.
Laatste antwoord door Bram E-Niro,