Kia Modellen
-
caravan trekken 1 2 3 4 10
door peterderoos2- 225 antwoorden
- 79,9k weergaven
Beste kia rijders. Zijn er al mensen die ervaring hebben met het trekken van de caravan met de NIRO? Ik weet dat hij 1300 kg mag trekken. Ik rij nu in een sportage 2 liter en ben daar zeer tevreden mee, maar ik ben van plan om een NIRO aan te schaffen. Maar er zijn wat twijfels, of hij echt sterk genoeg is. Als er mensen zijn die mijn twijfels kunnen wegnemen hoor ik dit graag. Mvgr Peter de Roos.
Laatste antwoord door NIro'18, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, van mijn Sorento 2.5 crdi is de distributie ketting gebroken bij 120km/h. Volgens mijn garage is er ook klepschade ect… geschatte reparatie €2500. Heeft iemand hier ervaring mee en heeft de sorento dus niet genoeg ruimte tussen klep en zuiger? met vriendelijke groet, Floris.
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo Mede forumers. Al een hele tijd hier niets gepost. De Sportage afdeling was een beetje stil, en wist zelf ook niets te plaatsen.. Wel af en toe wat gelezen, maar wilde toch weer even zelf wat plaatsen. Na lang nadenken toch de overstap gemaakt naar elektrisch rijden Gewacht op de prijs van de EV6, maar die is veel te hoog in de lease Mooie deal gemaakt , een Parel Witte 64 Kwh Exclusive line, voor de prijs van een Dynamic plus line. Private Lease natuurlijk.. Enige opties. Metallic lak en een warmtepomp.. Dit wordt dan alweer de 5e Kia.. !!! Nog even 2 maandjes wachten, een witte is natuurlijk weer niet op voorraad.…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 21 antwoorden
- 5,2k weergaven
Beste, Ik wil graag alle speakers vervangen om een beter geluid te krijgen in de picanto uit 2016. Ik lees dat de radio 4x15 W ondersteund. ik wil geen nieuwe radio erin zetten maar alleen de speakers. Wat bevelen jullie mij aan? Er was een onderwerp in 2015 maar deze speakers bestaan niet meer. Budget 400 euro Alvast Bedankt voor het reageren Gr Roger
Laatste antwoord door Stefan1979, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Als ik de linker flipper gebruik om af te remmen en tot stilstand te komen gaan de remlichten NIET branden. Volgens dealer is dit inderdaad het geval. Ik vind dit eigenlijk gevaarlijk. Het achteropkomend verkeer ziet niet dat ik rem.
Laatste antwoord door rob2u, -
- 72 antwoorden
- 9,1k weergaven
Gezien ik vandaag een kaart van de dealer met een mooie aanbieding heb mogen ontvangen, staat voor morgenmiddag een afspraak met hun om te praten of na twee jaar een overstap mogelijk is naar de E-Niro. De nu gereden Niro HEV wordt ge-private-leaset en is daardoor overstappen mogelijk. We gaan het meemaken. Straks misschien een vonkel nieuwe DynamicPlusLine voor hetzelfde geld. Laadpaal staat aan het einde van de straat, dus die staat er al.
Laatste antwoord door Michel_1970, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik zat ff bij onderhoudsprijzen van een Kia sportage cvvt tot 2008 te kijken en zag daar bij "bougies vervangen" n.v.t. staan klopt het dat die niet vervangen hoeven te worden?
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
beste mensen, Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een Kia Picanto 1.0 Comfortline uit 2016. Ik houd zelf enorm van muziek luisteren en heb het de hele dag aan. Het geluid het audiosysteem van de picanto is best slecht. Ik zoek naar tips om dit beter te maken. Ik ben al wat topics tegen gekomen maar heb nog niet de gouden tip te pakken. Ik denk aan het vervangen van de speakers in het dashboard en een subwoofer met versterker onder de stoel of in de kofferbak. Ik twijfel nog om de radio te vervangen. Ik heb de standaard kia radio er in. Ik las ergens dat iemand er een dubbele dinradio radio in heeft gezet. Is dit aan te raden, of is vervangen speaker en plaatse…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Waar zit de microfoon in een Kia Stonic?
Laad probleem
door Toon Kamp- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Bij 100% opgeladen geeft ie iedere keer andere te rijden km aan van 405 tot 418 nooit 455 zoals het zou moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan de oorzaak zijn.
-
Die verdraaide zon!
door Gast- 10 antwoorden
- 1,6k weergaven
Als de zon optimaal staat, of juist niet, kan ik het scherm niet meer lezen. Ik wordt verblindt door het zonlicht dat op de "chromen" rand van het dashboard onder het scherm doorloopt en ook de "chromen" RNP-knop schittert me tegenmoet. Ik overweeg om er schilderstape overheen te plakken. Denken jullie dat de dealer een standaardoplossing kan bieden? Wrappen is ook weer zowat. Weet iemand een alternatief?
Laatste antwoord door oldie, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een paar vragen over het navigatie scherm van MY21: Links bovenin het scherm staat tijdens het rijden een verkeersbord. Vaak zie je dat er nog een bord achter zit (zie bijlage). Als je op het bord klikt zie je een keuze menu met 2 of 3 borden (afhankelijk van de weg). Ik kan dan kiezen wat ik wil, maar er verandert niets. Vaak wordt ook nog de verkeerde snelheid aangegeven. Kan iemand mij misschien hier meer uitleg over geven? Rechts in het navigatiescherm staat een verticale balk, met daarin het symbool met de pijl. De positie van deze pijl staat soms onderin, soms bovenin. Ik ben er nog niet achter wat dat aangeeft. Als je erop klikt krijg je inf…
Laatste antwoord door oldie, -
Keyless entry
door jakob- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoe veilig is Keyless entry? Is het bijvoorbeeld raadzaam om de sleutels in een metalen bakje te bewaren?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 antwoord
- 836 weergaven
ik wil een reisplan opzetten via mijn Kia Niro, maar als ik klik op “route” kan ik niet doorklikken naar “reisplan opzetten” omdat de button niet zichtbaar is, hoe zet ik die aan?
-
- 45 antwoorden
- 12,7k weergaven
Ik heb een Kia Ceed SW CRDI X-ecutive 115 pK in bestelling staan. Deze zal uitgerust zijn met het start/stop systeem. Zelf heb ik geen ervaringen met dit systeem en zou daarom ook graag willen weten hoe het systeem bevalt in combinatie met een Kia.
Laatste antwoord door meeder, -
PHEV actieradius
door Don Mimo- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben sinds kort een eigenaar van een Kia Sorento plugin hybride executive en heb al 1200km gereden (mix van snelweg en binnenkom). Het is een fijne auto die comfortabel rijdt en er zitten genoeg technologische snuifjes ingebouwd. Ik heb alleen een vraagje aan de PHEV rijders. Wat is jullie km range volledig elektrisch? Ik haal namelijk amper de 57km WLTP die ze aangeven. Gemiddeld is het rond de 40km dat ik maximaal kan halen. En waarom geeft de boordcomputer 48km aan terwijl de opgave 57km is op een volgeladen accu?
Laatste antwoord door Ovide, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb af en toe dat de versnelling bij het terugschakelen (bij afremmen) erg veel moeite heeft en schokt. Het schokken is vrij heftig en je hoort daarbij ook verontrustende geluiden. Vreemd is wel dat het zich niet altijd voordoet. Er staat nu 53000 op de teller en altijd keurig dealer onderhouden.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vandaag langs de garage gegaan voor de grote beurt waar me werd verteld dat de aircopomp kapot is. De garage gaf aan dat ik prima nog met de auto kon rijden en dat alleen de airco niks doet. Ik heb even wat onderzoek gedaan online en daar kom ik regelmatig tegen dat de airco pomp kan vast lopen en er voor kan zorgen dat de muliriem knapt. Mijn vraag is of de garage inderdaad gelijk heeft en ik gewoon kan rijden zonder dat er issues ontstaan of kan ik toch beter zo snel mogelijk de pomp vervangen?
Laatste antwoord door Marlux, -
Android auto
door Rob50- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hey hoi, Ik heb net een paar dagen een nieuwe kis stonic Gt line maar krijg met geen mogelijkheid Android auto aan de praat, ik heb een galaxy 21 ultra met de nieuwste updates van alles maar het lukt niet
Laatste antwoord door Marcelzw1973, -
- 0 antwoorden
- 827 weergaven
In de oude vertrouwde navigatie versie 12-2019 (de laatste VOOR de roze/paarse schermteksten) werkte de spraakopdrachten in de navigatie altijd prima. De afgelopen weken werken deze ineens niet meer, zowel in mijn privé Niro als een zakelijke E-Soul (met beide zelfde versie). Ingesproken adres wordt goed vertaald (komt op het scherm te staan) maar wordt niet meer gevonden. Handmatig intoetsen werkt nog wel. Resetten vd unit levert niets op....... Iemand dezelfde ervaring ? Misschien stok achter de deur door Kia om een update uit te (laten) voeren ?? Hier nog even de versie gegevens :
Laatste antwoord door HC Baco, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Over (hopelijk) 3 maanden kan ik mijn Kia Sorento HEV Dynamic in ontvangst nemen. De Dynamic is het tweede niveau qua afwerking en is verder dikke prima. Maar ik mis het wel dat de ramen achter niet donker getint zijn. Met donkere ramen ziet zo'n SUV er gewoon veel mooier uit. Ik kan de ramen alsnog laten 'wrappen/tinten' maar het betreft een leaseauto en ik zie dat er zijn ook van die privacy shade schermen zijn die je in de randen van het raam duwt. Daarmee zijn de ramen ook donker getint en mocht het nodig zijn kun je ze er ook weer uit halen. Heeft er iemand ervaring met dit soort schermen? Ik heb al op internet gezocht, maar voor het nieuwe type zijn deze schermen er…
Laatste antwoord door Paul72, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb een vraagje over de Kia picanto verlichting. Is het mogelijk om bij een picanto uit 2013 met de normale koplampen deze te verwisselen met de led versie. En is dit ook mogelijk met de achterlampen. Alvast bedankt
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi allemaal! Bij mijn Kia Sportage is het rechter dimlicht defect. Ik heb de lamp vervangen en de lamp gecheckt, de zekeringen vervangen en gecheckt maar hij doet ‘t nog steeds niet. Komt dit vaker voor en hebben jullie tips om dit op te lossen? Dank alvast! Klaas
Laatste antwoord door Klaas1984, -
- 10 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo kia clubleden. Onze kia cee'd van 2010 voldoet ons prima, alleen sinds kort is de radio ermee opgehouden. Als je de auto op contact zet komt hij in het opstart scherm maar verder dan dat niet. Weten jullie een optie om hem wellicht te resetten? Ik heb de accupolen al los gehad. Bvd, FBD
Laatste antwoord door Kia venga driver, -
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Wie weet een oplossing Ik heb een kia pro-ceed uit 2010 daar is een fabrieksnieuwe motor ingekomen die nu 250 km heeft gelopen , het volgende doet zich voor nu alles is goed aangesloten en massa punten schoongemaakt . Van de week ging het motormanagement lampje branden heb het uitlees app eraan gehangen en storing P0011 in de history deze storings code staat voor : Intake variable cam timing solenoid over advanced-bank 1 (Faulty mechanical condition . Faulty wiring and connections . Faulty Varible cam timing solenoid . Ben daarop naar de dealer gegaan en een nokkenas sensor en een nokkenas verstellingregelklep gekocht die zouden de storing ver…
Laatste antwoord door Kia venga driver,