Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
We maken regelmatig lange reizen. Dan is het handig om bepaalde zaken onder handbereik te hebben. Zoals een prullenzakje, gekoeld eten, enz. Ook ben ik er nog niet uit hoe ik bevestigingspunten voorin kan maken om b.v. een prullenzakje op te hangen. Ik ben wel eens benieuwd of jullie leuke oplossingen hiervoor bedacht hebben.
Laatste antwoord door XXX, -
- 7 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoi mensen Ivm met een kleine spruit achter in de auto ben ik aan het twijfelen voor de achterramen te blinderen of de zonneschermen te pakken die kia origineel kan leveren voor de ceed wagon. Heeft er iemand toevallig de zonneschermen in een ceed wagon en hier toevallig een foto van hoe ze eruit zien. Ik heb ook al gekeken voor solarplexius maar dat de ramen van binnen uit dan bruin uit zien vind ik een stuk minder aantrekkelijk. Patrick
Laatste antwoord door JonathanVerm, -
Ruimte voor een volledig reservewiel?
door Gast P89273- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik heb gisteren een mooie Ceed gekocht uit 2013. Zoals tegenwoordig gewoon, zit er geen reservewiel in, maar zo'n setje. Zodra ik de auto heb, wil ik er zo snel mogelijk een reservewiel in doen, maar het liefst wel een echt wiel ipv een thuiskomertje. Nu twijfel ik een beetje of dat uberhaupt wel gaat passen. Wat zijn jullie ervaringen? Het kuipje leek een beetje ondiep. Hebben jullie ook een idee waar ik zo'n krikset kan halen? Past een krik van een Ceed 1 bijvoorbeeld ook op de Ceed 2?
Laatste antwoord door Kiavictor, -
Lederen bekleding
door Nirog- 12 antwoorden
- 5,6k weergaven
Vraagje : weet iemand of de lederen bekleding in mijn Niro Businessline ook onderhoud nodig heeft. Kennis van mij heeft een Volvo en die moet elk half jaar zijn leren bekleding een onderhoudsbeurt geven tegen uitdrogen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door HansG, -
Niro en Sneeuw
door Ozzie- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ja ja.... de zomer is nog niet eens begonnen en er is alweer een sneeuwvraag Maar er zullen zeker Niro rijders met wintersport zijn geweest en ben erg nieuwsgierig naar het rijgedrag van de Niro in winterse omstandigheden. Dit omdat ik zoveel mogelijk naar sneeuwrijke gebieden reis. Gaat me niet om type winterbanden, maar dus om rijgedrag. Graag uwer ervaringen en alvast bedankt. Gr Ozzie.
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
k krijg sinds gisteren volgende foutmelding als ik muziek via USB wil afspelen. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik had zelf gedacht aan een systeem update, op dit moment staat er versie 7.4.5 op. Als het daar mee zou opgelost geraken, kan er dan eventueel iemand een link plaatsen om deze te downloaden. Het probleem is dat ik momenteel in het buitenland verblijf voor 2 maanden. Thuis heb ik de updates op mijn PC staan, maar daar ben ik nu niets mee. Mijn sportage is van 2012
Laatste antwoord door jafra, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Mijn kachel blies alleen maar warm. Na uitlezen (moest eerst 2 weken wachten) wilden ze bij de dealer gelijk de control module vervangen, maar gezien de prijs ben ik eerst zelf maar even gaan zoeken. Nu bleek de actuator van de warm/koud klep kapot. Heeft iemand een idee waar ik deze zou kunnen krijgen behalve bij de dealer? Want bij hun krijg ik meer het idee dat ze van het geld ontvangen zijn in plaats van service bieden.
Laatste antwoord door Mark1234, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Niet allemaal direct naar de dealer rennen En de video
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Als ik mijn Niro start geeft ie altijd eerst een flinke dot gas. Is dat normaal? (Het klinkt voor toehoorders als een onervaren chauffeur die voor het eerst een auto start)
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste mede Kia rijders, Zo nu en dan gebruik ik bluetooth in de auto om met Google muziek muziek af te spelen. Wanneer ik via media naar bluetooth ga op de radio, wordt de muziek niet automatisch afgespeeld. Ik dacht dat dit voorheen wel het geval was. Iemand een vergelijkbare ervaring?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 29 antwoorden
- 16,3k weergaven
de nieuwe kia proceed is een mooie auto ik heb deze nu 2,3 jaar alleen als je stuurt moet je continue tegen sturen het probleem is vorige week verholpen naar twee jaar rot sturen ,de oplossing van tegenstuurde kia,s is het stuurhuis laten vervangen en de sensoren op de vooras en als alles klaar is als laatste laten uitlijnen ,en verder een stuurupdate help niks deze was al 4 maal uitgevoerd zonder resultaat verder was ik bij min eigen dealer geweest maar deze heeft het probleem niet kunnen oplossen maar wel bij een andere dealer deze dealer was hierin super active top voor v mossel in apeldoorn
Laatste antwoord door Insurgo, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik heb laatst mijn Niro voor het eerst bij de dealer gebracht voor een 15000km beurt. Sinds die tijd ervaar ik dat als een constante snelheid (80) rij op cruise controle hij lijkt te stotteren / schokken . Het is heel ligt te voelen en lijkt met een koude motor erger te zijn. ( het is net of er een bougie overslaat ) Ook is er een update gedaan aan de autmaatbak die je nu veel meer voelt als je bij een stoplicht aan komt en hij gaat terugschakelen. Dit was voor de update zeker niet zo. Zijn er meer Niro rijders die dit ervaren of ben ik de enige? Voor de rest ben ik een hele tevreden Kia Niro rijder.
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo ik ben John en heb sinds 8 maanden een optima nou heb ik met 48000 km een kapotte elektromotor komt dat vaker voor of heb ik gewoon pech alvast bedankt voor eventuele reactie.
Laatste antwoord door bigwade, -
zekeringen
door peter1968- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Hallo ik heb een Kia rio van 2004 daar springen constant de zekeringen.(onder de motorkap.) deze zijn van de abs .(van het blok main relais) Maar als je remblokken en schijven versleten zijn springen dan constant je zekeringen van 30? zodra ik de rem maar intrap boom zekering. en stopt de auto. Nu steek ik er morgen wel nieuwe remblokken in en schijven, moeten zeker vervangen worden ook.(ivm een keer noodstop afgelopen week) maar zou dan het euvel over zijn? of springen normaal je zekeringen niet? alle relais en benzine pomp zijn al vervangen.(gaf ie ook storing op) maar nu hoorde ik rechtsvoor de blokken en de schijf vandaag behoorlijk. dus morgen vervangen, graa…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste mensen, Heeft iemand inmiddels ervaring hoe ESC in de Niro zich gedraagt? Heb ervaren dat het verschil met diverse voertuigen erg groot kan zijn. Ik reed bijvoorbeeld met een HONDA CRV (all wheel) uit 2008, waarvan ik dacht dat deze niet gevoelig was voor gladheid. Het tegendeel was waar als ik dat vergeleek met het rijden in een VW Touran uit 2015. Beiden hadden winterbanden, maar er was een groot verschil in hoe de ESC ingreep.
Laatste antwoord door Rox, -
Volgende maand krijgen wij onze Niro EV en ik vroeg me af of je zo'n auto (hybride) moet inrijden. Ik weet dat zoiets bij moderne auto's eigenlijk niet meer hoeft maar in mijn vorige stond in het boekje ook dat je de eerste 1000 km niet volgas moet rijden, geen sprintjes moet trekken en vooral wisselende toerentallen moest rijden. Ik lees vee op dit forum om mezelf bekend te maken met de Niro en veel berichten gaan over de zuinigheid van de auto welke volgens sommigen niet aan de eisen in de folder voldoet.
Laatste antwoord door Freaky, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Goedemorgen allemaal, Ik heb een rio plus pack uit 2013 en wil hier cruise control inbouwen. Nu heb ik wel het een en ander gelezen erover ook dat het makkelijk te doen is. Maar mijn vraag was is er iemand die mij zou willen helpen met het monteren natuurlijk wel tegen een vergoeding. Ik zou het zelf wel kunnen maar vind het fijner dat iemand het doet die het al een keer gedaan heb en zeker weet wat hij wel en niet los kan halen. Dit omdat he het tegenwoordig niet weet met de moderne auto's. Mocht iemand dit willen doen het het zal pas rond half juni worden. Ik moet alles nog bestellen maar wilde eerst inventariseren of iemand zou willen helpen. Ik had nog een vr…
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi, Vanmiddag heeft mijn zoon (net zijn rijbewijs)” leergeld” betaald (en ik uiteindelijk dus ook)..........onvoldoende gekeken bij achteruit rijden. Spiegel links eraf gereden tegen een paaltje en enkele deukjes en krassen in linkerportier en voorscherm. Pa heeft maar even heftig op zijn tanden gebeten en geprobeerd om niet al te pissig te worden......zoon was al zo heftig onder de indruk en beschaamd. Wil zijn zelfvertrouwen niet meteen om zeep helpen....... Ben allrisk verzekerd en heb de schade opgegeven. Heb een no-claimbescherming. Premie zal niet omhoog gaan, donder wel wat terug op de ladder. maar nu begin ik te twijfelen. Een complete spiege…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
ik heb zojuist mijn motor olie bijgevuld en zie dat er aangekoekt vuil te zien is kan dit gereinig worden
- 13 antwoorden
- 6,9k weergaven
Heeft iemand een aansluitschema van een 13-polige stekker (jaeger) . we kunnen de voedingspunten niet vinden . het gaat om de constante en de geschakelde spanning. in het aansluitschema hebben ze het over dat de accu in de kofferbak zou zitten ,maar bij mij geen accu gevonden . weet iemand waar in deze kan vinden of welke draden ik moet hebben.
Laatste antwoord door Hen E, -
- 35 antwoorden
- 10,6k weergaven
Eind deze week ga ik kijken voor een Kia Nero Executive, maar de positieve en de negatieve opmerkingen hebben mij toch aan het twijfelen gebracht, navigatie geeft alleen alle info als je gebruik maakt van de Kia connected services, maar ik heb alleen een prepaid telefoon, ( is voor mij meer dan genoeg ) wat gaat deze verbinding kosten zodra je in het buitenland rijdt ? Als je een trekhaak wil plaatsen, moet er een stuk uit de diffuser geknipt worden. De dealers zijn bereidt tot alle hulp, maar de importeur laat het vaak afweten, vooral met updates. Zijn er Niro rijders die zich hierin (niet) herkennen ?
Laatste antwoord door Olaf de Niro, -
Niro Raspberry Pi project 1 2
door XXX- 27 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik ben voornemens middels een Raspberry Pi een leuk systeem in mijn Niro te bouwen. Wellicht zijn er Niro rijders op dit forum die tijd en passie beschikbaar hebben om zoiets gezamenlijk te doen?
Laatste antwoord door Olaf de Niro, -
- 46 antwoorden
- 11,3k weergaven
Beste allen, Zoals in de onderwerpregel al staat. We twijfelen, twijfelen en.... Inmiddels driemaal in een Niro (Executiveline) gereden, absoluut een heerlijke auto. Tevens hebben we in een 2,5 jaar oude Volvo V70 proefgereden. Een beest van een sleper en het comfortniveau ligt (begrijpelijk) wat hoger als van een Niro. Qua huidige aanschafprijs zijn ze ongeveer gelijk. De Niro is wel wat voordeliger om te rijden en geeft een stuk meer zekerheid v.w.b. de garantie al heeft Volvo qua degelijkheid ook een goede naam. Al die zaken opgeteld doet de weegschaal (bijna) omslaan richting de Niro. Echter, we hebben een caravan welke maximaal 1.300 kilogram mag …
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Is dit normaal. Die lange levertijd van een witte Niro Dynamicluxe?
- 9 antwoorden
- 5,7k weergaven
Ik ben superblij met mijn nieuwe tweedehands Picanto 1.2 2014, maar ik heb 2 vragen over remmen: 1) De remmen grijpen absurd snel aan. Zelfs de lichtste aanraking zorgt er al voor dat de auto met een schok afremt. Is hier iets aan te doen? 2) Ik hoor bij het afremmen een geluid bij de rechter achterrem. Het klinkt als een soort tingeling wat je ook wel bij een stalen veer hoort. Maar naarmate de auto meer afremt wordt de snelheid van het ting-ting-ting ook langzamer. Dus dan zou het misschien ook iets op de remschijf kunnen zijn. De remprestatie is echter fenomenaal. Té goed zelfs, zie vraag 1.
Laatste antwoord door Rox,