Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste lezer, vanaf vandaag, zondag 28 mei '17, lid van de Kia club. Sinds enkele dagen eigenaar van Kia Picanto First Edition Titanium Silver. Had er vooraf natuurlijk al een flinke proefrit mee gemaakt en moet zeggen, hij bevalt boven mijn verwachting. Heerlijk stadsauto en behoorlijk compleet voor dit A segment vind ik persoonlijk. Zijn er tips en tricks te delen? Dank.
Laatste antwoord door Wero, -
- 15 antwoorden
- 3,1k weergaven
Mijn vraag is of iemand al ervaring heeft met een navigation van het merk ESX dit voor Sportage 3 2011??. Ikzelf vind hem mooier dan de originele navigatie.
Laatste antwoord door Frenske55, -
Picanto 2017
door Wero- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Heeft er hier al iemand een nieuwe Picanto ? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.
Laatste antwoord door Wero, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hi allemaal, Ik zoek zo'n kapje voor de picanto 1: Ik heb geen idee of deze überhaupt bestaan voor de picanto 1 of dat die van de picanto 2 past, zo ja, is er ergens een link waar ik deze kan halen?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 11 antwoorden
- 9k weergaven
Ik ben opzoek naar gebruikers ervaringen van mensen die een Cee'd 1.0 T-gdi 120 pk rijden. Is bijvoorbeeld de motor van een 2016 dezelfde als een 2017? En hoelang bestaat deze moter al? Ik hoor graag omdat deze auto mijn interesse heeft. Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
Laatste antwoord door eddomania, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Elke Sorento UM die over adaptieve cruise control beschikt tussen bouwjaar medio 2015 en september 2016 heeft een probleem indien er een aanhanger getrokken wordt en de auto automatisch afremt vanwege een ingeschakelde adaptieve cruise control. Het blijkt dat dan de remlichten van de aanhanger niet geaktiveerd worden. Vandaag is er een bepaalde module uitgewisseld en nu is het probleem verholpen. Als bewijs wordt er een sticker aan de bovenkant van de kofferklep geplakt.
Laatste antwoord door der Rudi, -
dashcam
door Gast- 13 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik wil een dashcam aanschaffen en de bedrading wegwerken ik wil de camera onder de spiegelplaatsen Ik heb de Cee'd Premium Pack. Tips voor het wegwerken van de draden en aansluiten zijn welkom. Moet ik perse naar mijn sigreteen aansluiting of kan ik bij de sensors bij mijn spiegel al een constante voeding vinden?
dakdrager nieuwe sportage 1 2 3 4 7
door joswinkens- 170 antwoorden
- 68,8k weergaven
Bij de aanschaf van de nieuwe sportage 2010 heb ik ook de nieuwe ovale orginele dakdragers gekocht. Deze blijken van het merk Mont Blanc te zijn. Nu blijkt dat de achterste dakdrager te laag is waardoor de dakkoffer (Thule 900) sterk omhoog wijst en de achterklep maar 30 % open kan. Kia heeft geen rekening gehouden met de daklijn. Kia Nederland geeft niet thuis en wil ook niet meewerken aan een oplossing. Wil je de dakkoffer minimaal recht op de auto krijgen moet de achterste dakdrager zeker 5 cm hoger zijn als de voorste. Heeft iemand al een oplossing hiervoor ? gr. Jos
Laatste antwoord door renep, -
Dagrijverlichting Kia venga 2012
door Gast Loekscheveningen- 5 antwoorden
- 4,4k weergaven
Heb bij de Kia dealer gevraagd of het mogelijk was dagrijverlichting te maken ik bedoelde hiermee iets zo aansluiten dat na starten de mistlampen gaan branden. Antwoord was dat dit kostbaar zou zijn heeft, iemand daar ervaring mee. Ik vergeet soms mijn verlichting aan te zetten dat komt doordat na starten wel de dashbord verlichting brand en ik dan vergeet de verlichting in te schakelen ik vindt het jammer dat op de Kia venga 2012 geen standaard dagrijverlichting os gemaakt
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoeveel liter inhoud heeft het reservoir voor de ruitensproeiervloeistof van de Kia Venga?
Laatste antwoord door Vengatje12, -
MIJN Venga
door Tuênke- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wat vinden jullie van deze sticker achterop mijn Kia Venga ? Zelf laten maken :-))
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo Kia Clubbers. Is er iemand die weet waar ik het volgende kan vinden: Voor mijn pico 2013 5 deurs wil ik graag een zonneband op de voorruit hebben. Binnen geplaatst dus, want anders ben ik bang dat hij kapot gaat met ruitenkrabben / gebruik ruitenwissers. De bedoeling is een strip van ongeveer 15 tot 18 cm hoog en een breedte van 110 / 115 cm. Daar wil ik dus aan beide zijden het KIA LOGO hebben en verder niks bijzonders .Omdat dit aan de binnenkant geplakt moet worden en buiten goed zichtbaar moet zijn ben ik er al achter dat men dit een negatieve sticker noemt. Ik heb al op diverse sites gekeken maar dan praat men over een lengte van 100 cm , wat dus echt te kor…
Laatste antwoord door Lisette, -
- 7 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hallo beste kia sorento rijders Ik zat al tijden uit te kijken naar een mooie stoere SUV, en heb onlangs een sorento uit 2006 aangeschaft met de 3.5 v6 moter en met 130k op de teller. Heerlijke auto om mee te cruisen, hij rijd "amerikaans" wat ik zelf fijn vind Nu was ik benieuwd wat nou die typische dingen zijn waar je op moet letten met zo'n auto, zijn er zaken die extra aandacht nodig hebben, zoals bijv. de automaat, oliegebruik, etc Ik hoor graag van de ervaren sorento rijders!
Laatste antwoord door spostma85, -
- 8 antwoorden
- 29,6k weergaven
Hallo allemaal, Sinds drie maanden ben ik gelukkige eigenaar van mijn mooie Kia Picanto 1.2 CVVT uit 2011, benzine variant. Nu duidde ik op het volgende probleem: ik kan nergens terug vinden of ik een distributieriem of distributieketting heb.. In mijn (onderhouds)boekje kan ik niks terug vinden, ook niet onder de motorkap. Nu Gegoogled maar iedereen zegt eigenlijk wat anders.. Wat ik kan zien links naast mijn motor lijkt het eerder op een riem dan een ketting, maar ik weet niet of ik op de juiste plek gekeken heb.. Wie kan mij het antwoord geven?
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Om een mogelijke oorzaak te achterhalen van de schok na remmen voor een rotonde en dan weer gasgeven heb ik de tccs zekering eruit gehaald......en wat rijdt dat lekker !! Kennelijk is de koppeling in de tussenbak - in ieder geval in mijn exemplaar - toch altijd in enige mate ingeschakeld gezien hoe hij tegenwerkt rotonde's rond te sturen. Hij wringt zich een beetje de bocht door als het ware. Ik vind dat ik helemaal geen awd nodig heb tot ik mijn caravan uit nat gras moet slepen dus ik laat het zo of ik ga proberen nog zo'n superlocker te bemachtigen. Ik heb alleen begrepen dat je wel wat voorzichter moet zijn bij gladheid met een achterwielaandrijver. Maar daa…
Ratelslang-geluid
door Andries- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste leden, Kort na de aankoop van mijn Rio 4 hoor ik een soort ratelslang-geluid, boven een bepaald aantal toeren. Het geluid doet zich niet altijd voor, maar als het zich voordoet is dit rond 3000 toeren of hoger / tweede versnelling. Ik heb het een tijdje geobserveerd, met langzaam optrekken en snel optrekken (uiteraard wanneer de motor warm is). Tijdens langzaam optrekken hoor je het bijna niet. Tijdens snel optrekken hoor je het wel. Wat kan dit zijn, of is dit normaal? De dealer heeft het niet kunnen constateren (zul je altijd zien, dat de auto dan stil is).
Laatste antwoord door Andries, -
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo ik wil de olie verversen van mij picanto 1.2. nu is mijn vraag op hoeveel nm moet de aftap plug worden vast gedraaid? Iemand die mij daar aan kan helpen? Alvast bedankt! Mvg
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 12 antwoorden
- 6,5k weergaven
vannacht zou dan eindelijk het nieuwe model de Stinger GT worden onthuld maar hier vast wat fotos
Laatste antwoord door rymin, -
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik heb 21 januari 2017 een nieuwe Rio (Fusion, zwart, navi als optie, geen stockwagen dus) besteld. Levertermijn was 15 weken, dat betekent dus aflevering deze week (eerste week mei 2017). Eind maart ben ik al eens naar de dealer gegaan om te horen of ze al iets meer wisten en toen was volgens de dealer de levering voorzien midden april. Niks van gehoord dus de derde week van april informeer ik me nog eens. Het zou dan begin mei worden (zoals voorzien dus nog geen issue voor mij). De week erna informeer ik nog eens. De persoon gaat kijken in het systeem en ziet dat de wagen geshipped is op 31 maart 2017. Hoewel de Rio voor zover ik weet in Tsjechië wordt gemaakt komt…
Laatste antwoord door ernieken, -
Ben Ton, pas nieuw hier. Heb een vraagje over een armleuningverhoger voor mijn sportage 2005. Hele internet afgezocht dacht ik maar niets gevonden. Onderwerp is vast al eerder aan de orde geweest maar kon hem niet terug vinden. Tips???
Laatste antwoord door ludo, -
Beste forum leden, Het al even geleden dat ik gebruik heb gemaakt van dit forum, maar nu loop ik toch wel tegen een probleempje op. Mijn motto is altijd als je het zelf kan doen, doen! Nu heb ik na een paar jaar twee lak beschadigen opgelopen die toch wel moeten worden opgeknapt. Maar het is een Metallic lak, en dan wordt het altijd wat spannender. Het gaat bij om een KIA Sportage uit 2010 waarbij met de kleur Machine Silver, 9S. Ik had eerst een spuitbus laten aanmaken, onder Machine Silver, 9S maar die bleek uiteindelijk iets te donker. Vervolgens een standaard spuitbus gekocht van Motip onder het nummer 55264. Deze komt heel goed overeen maar………………….. Ik weet …
Laatste antwoord door ludo, -
- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Ik heb bijna 6 weken geleden een splinternieuwe Kia Cee'd SW Mind 1.4 met ISG besteld. Wagen stond in stock en zou geleverd worden na 3 weken. Auto staat al enkele weken afgewerkt klaar in de showroom van de dealer. (inclusief gevraagde accessoires). Tot op heden de wagen nog steeds niet gekregen. Ik ga bijna dagelijks langs bij de dealer om ernaar te vragen. Steeds krijg ik andere uitvluchten waardoor hij niet kan geleverd worden. Papieren van de wagen zouden bij een andere dealer liggen die deze om financiële redenen niet kan doorsturen, er zouden eerst nog andere auto's betaald moeten worden. Sorry maar ik begin het echt 1 grote k…
Laatste antwoord door ff4266, -
- 14 antwoorden
- 6k weergaven
Kreeg afgelopen periode een mailing over KIA connected services: Kia heeft zijn ogen gericht op een nieuwe dienst en wil deze binnenkort graag voor u toegankelijk maken. Deze nieuwe dienst heet de Kia Connected Services. Bij de vragen blijkt dat men een apparaat wil instaleren onder het dashboard (199 euro) om zo gegevens te delen met KIA maar ook met je telefoon. Zaken zoals tankinhoud, kilometers, oliepeil, bandenspanning, waar staat je auto, etc komen aan bod. Voor mij geen toegevoegde waarde. Liever zag ik de tomtom live services uitgebreider als betaalde dienst met 4 maal per jaar een kaartupdate. Hoe staan jullie er in....
Laatste antwoord door Jeroen010, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
In de OBD poort onder de stuur kolom ( en boven het rempedaal ) kun je een scanner pluggen die codes uitleest. Handig als het waarschuwingslampje oplicht en je wilt weten of er sensors stuk zijn of er wat anders aan de hand is en waar je moet beginnen te zoeken. Maar er kan dus ook een OBD2 ELM327 adapter in die met blutooth data verzend naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon. ( kost ongeveer een tientje, zelfs Nederlandse online winkels als BOL.com hebben die ) Waarop er tegenwoordig meerdere apps te krijgen zijn die live data omzetten in interessante metertjes. De Sorento JC is nog niet heel geavanceerd maar geeft toch al veel data over een veelheid van functies. …
- 6 antwoorden
- 7,7k weergaven
http://www.autoweek.nl/rijimpressie/1404/kia-soul-ev