Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Weet er iemand de kleur van draad dat naar de achterruitrijlichten gaat dit om camera op aan te sluiten.
Laatste antwoord door BoyApfel, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik vind mijn navigatie te fel in nacht modus, zijn er mensen die daar ook last van hebben? Weet iemand of kia daar wat mee heeft gedaan? Gr,
Laatste antwoord door ranchu, -
- 28 antwoorden
- 7,6k weergaven
eindelijk wat echte fotos http://www.autobild.de/artikel/kia-rio-2016-sitzprobe-10781401.html
Laatste antwoord door johangols, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik wil mijn originele achter speakers vervangen. nu is mijn vraag of er iemand is die een goede beschrijving of foto's heeft voor het vervangen van de achter speakers het gaat om een Kia Rio 3 deurs. Voor speakers waren geen probleem goede foto's van pimpmaster.
Laatste antwoord door pk24, -
Winterbanden
door Bassie63- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Een collega heeft winterbanden te koop met velg maat 155/65/R14. Nou heb ik zelf 165/60/R14 eronder. Zijn deze banden geschikt. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- 3 antwoorden
- 5,7k weergaven
Goedemiddag kia lovers. Na dat mijn bovag garantie is verlopen, kwam ik achter dat mijn kia hooge olie verbruik heeft. Eerste 15000km zijn zonder olie verbruik verlopen. Maar na dat heb ik olie peil eruit getrokken en ja hoor leeg. Olie bijgevuld en gecontroleerd, dan komt olie verbruik op bijna een liter op 3000km. Auto is erg zuinig, trekt goed, start en rijdt als een nieuwe. Geen druppel lekkage te zien. Wel heb ik zwarte uitlaat. Kia dealer wil een onderzoek doen maar wel op me eigen kosten natuurlijk. Ik wil de auto niet weg doen maar wil ook niet duzienden euros aan reparatie geven. Heeft er iemand ervaring met olieverbruik bij sportage 2005-2010 bennzine? Alv…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Ik lees regelmatig op dit forum over LED verlichting voor de Dagrijverlichting en heb denk er zelf ook over om LED verlichting te monteren. Nu is echter de rechter DRL kapot en moet hem dus vervangen. Mijn vraag is, hoe kan ik deze lamp het gemakkelijkste vervangen. Ik heb al eens gekeken maar kan er van boven en van beneden niet zo simpel bij. Van welke kant moet ik ze vervangen en wat moet er gedemonteerd worden.
Laatste antwoord door johangols, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal. Bij aflevering van mijn 2e hands Picanto vorig jaar zat een beurt inbegrepen ,onder die beurt vallen onder andere de oliefilter en interieur filter. na een paar dagen genoten te hebben van mijn nieuwe aanwinst begon het muf te ruiken binnenin de auto,ik heb toen het interieur filter bekeken en die bleek niet vervangen te zijn en hij zat vol met bladeren In plaats van de dealer hier op aanspreken heb ik bij brezan een nieuwe gehaald.tot mijn verbazing was de geur van natte hond toen meteen verdwenen. Mijn vraag aan jullie is nu :moet ik bepaalde onderdelen merken omdat ik het idee heb dat ze die niet gaan vervangen terwijl ik er wel voo…
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Vandaag had ik last van een stilstaand kaartbeeld terwijl de auto gewoon reed. Het begon al bij het starten van de auto toen ik thuis weg wilde rijden want hij gaf toen een melding dat het navigatiesysteem niet geïnitialiseerd (of iets dergelijks) kon worden. Vervolgens bleef het kaartbeeld 'stilstaan' ondanks dat ik wegreed. Het rare was dat hij wel contact had met diverse satellieten en hij in de buurt van kruisingen ineens automatisch begon in te zoomen terwijl het kaartbeeld ongewijzigd bleef (zoals hij dat normaal ook doet). Ook toen ik een route inplande liet hij alle aanwijzingen zien, inclusief detailkaarten van naderende rotondes etc; maar he…
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 7 antwoorden
- 6,8k weergaven
Is het aan de hand van de foto te zien of er wat mankeert aan het uiteinde van de handremkabel? De moer en de kabels onder de bekerhouder zijn in orde.
Laatste antwoord door Crum, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Als ik rechtdoor wil rijden met mijn Picanto dan staat het stuur iets naar rechts gezien vanaf de middenstand.zo,n 2 tot 3 cm De pica trekt ook niet naar links of rechts De auto is uitgelijnd en heb de banden verwisseld/geroteerd en zelf nog gecheckt met een set winterbanden en daarbij blijft het probleem. Hebben meer leden hier last van ? Kan ik het stuur demonteren en dan gewoon recht terugzetten ? dus een paar graden naar links monteren ? Ik irriteer me er hevig aan
Laatste antwoord door bigwade, -
- 15 antwoorden
- 14,3k weergaven
Beste forumleden, Eens Kia rijden en je wordt automatisch een fan! We hebben, na een Kia Rio, nu ruim 1 maand de Kia Niro en heb nog nooit een dergelijk fijne auto gereden! Ik heb inmiddels ook weer een account op "Mijn Kia". Ik kan echter nergens officiële Kia informatie vinden over de garantie specifiek van het (hoogspannings) accupakket van de Niro. De garantie informatie die bij de Niro staat is dezelfde als bij de Rio en ik neem aan ook dezelfde als bij alle andere Kia's. Kia spreekt in de garantie informatie over “Garantie basis” (3 jaar), Garantie Basis Plus (7 jaar), Garantie aandrijflijn (7 jaar), Garantie Lak (5 jaar), Garantie Car…
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo! Ik ben Brab, net lid geworden van Kiaclub.nl. De reden voor mijn aanmelding is de ingebouwde LG Navteq navigatie in mijn Kia Sportage uit 2012. Het Touch Screen werkt op het moment niet naar behoren. Wanneer ik de letter A wil selecteren dan pakt de navigatie de letter er onder, dit geld voor alle touches. mijn idee is dat het navigatie systeem opnieuw gekalibreerd moet worden, enkel weet ik totaal niet hoe ik in het kalibratie scherm moet komen. Heeft iemand hier misschien een idee hoe ik in het kalibratie scherm kan komen? Met vriendelijke groeten, Brab
Laatste antwoord door Willemfred, -
Euro 95 versus E10 1 2
door Jannic- 31 antwoorden
- 11k weergaven
Recent kwam in het nieuws dat in België de Euro95 vervangen wordt Door E10 benzine. Op de site van Kia zie ik wel informatie over de geschiktheid voor deze benzine voor dr 2 liter Sportage III. Over de 1.6 GDI motor zie ik niks. De dealer wist me te vertellen dat Kia het voor alle modellen afraad om E10 benzine te tanken. Dat wordt voortaan dus super tanken. Toch vreemd, gaan de Belgen onder ons daar zomaar mee akkoord? Of is de dealer toch wat aan de voorzichtige kant?
Laatste antwoord door Nieles, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
https://autorai.nl/kia-niro-electric-2018/ https://askmbas.com/2017/02/19/kia-to-introduce-all-electric-niro-in-2018/ interessant om te zien dat KIA de zelfde weg als Hyundai volgt en ook 3 versies wil uitbrengen.
Laatste antwoord door casper, -
Vette ramen
door kia_21- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb even een vraag voor alle Rio/Kia rijders. Hebben jullie ook last van vette ruiten? Ik maak ze elke maand zowat schoon (met professionele reiniger), anders worden deze zo vet. Ik kan amper zonder Airco rijden, anders beslaan de ruiten heel erg. Zelfs op dagen zon regen. Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn. Ik had het ook erg in mijn vorige Picanto. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatste antwoord door kia_21, -
- 22 antwoorden
- 11,5k weergaven
Hier een aantal fotos van de trekhaak bij de Niro (op verzoek Derrek) Wat mij nu zelf opvalt is dat nu de diffuser rechts iets doorhangt, deze tegen de draaiknop komt van de trekhaak. Kan je natuurlijk nog meer van de diffuser af halen, maar vind het nu al niet zo mooi dat het gat er zit.
-
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hi, zoals bekend is de armsteun van de Sp II veel te laag. iemand eraring met deze ? http://www.japtuning.nl/Kia-Sportage-2004- Verkoper gaf aan dat deze steun speciaal voor SP gemaakt is. bedankt weer voor jullie reacties.
Laatste antwoord door a.werts8@upcmail.nl, -
M'n buurman wilde inparkeren.....
Laatste antwoord door Bob61, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste leden, Het is mijn bedoeling om het stuurwiel van mijn Kia Sportage 4wd te vervangen voor een multifunctioneel stuurwiel. Kan genoeg sturen vinden maar weet niet welke universeel aan mijn voertuig is. Zijn er misschien leden die mij hierin kunnen adviseren. Dit lijkt mij een geweldige uitdaging, TOEVOEGING , ook voor andere leden. Met vriendelijke groet Ton Werts PURMEREND
Laatste antwoord door a.werts8@upcmail.nl, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Er zijn al diverse berichten of een cruise control zin heeft en enkele berichten over de kosten van een after market product. Ik kan echter niets vinden over het technische aspect. Bij mijn vorige auto (SsangYong Rodius) was de bedrading al aangelegd. Een extra pookje monteren en een lampje in het dashboard, was genoeg. De software was al aanwezig in het motormanagement. Omdat, gek genoeg, een cruise control altijd een slordige € 500,= kost, heb ik dat destijds ook moeten betalen. Kan iemand mij antwoord geven op mijn vraag of bij een Kia Carens 2.0 automaat uit 2009 de bedrading er ook al ligt en in feite de montage van de bediening (op het stuur) volstaat? De dealer, di…
Laatste antwoord door Hilfe, -
Navigatie uitbouwen
door reint- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Heeft iemand al eens de navigatie uitgebouwd of een linkje voor een howto? Ik heb een uitbreiding met een voorcamera gepland die op de navigatie aangesloten moet worden. Ik vermoed dat het glimmende afdekframe rond de navigatie eerst losgetrokken moet worden maar met voorzichtig trekken gebeurd er nog niets. Voordat de boel afbreekt maar even deze vraag..
Laatste antwoord door reint, -
XENON vs LED
door Sawtooth75- 17 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik besef dat het al een enigszins uitgemolken onderwerp is, maar de ontwikkelingen op het gebied van verlichting staan natuurlijk niet stil. Ik wil graag weten wat op dit moment de beste keuze is voor wat betreft verlichting voor mijn Kia Rio Super Pack. Ga ik voor LED of ga ik voor XENON? Ik zie verschillende XENON sets en LED sets, maar ik kan op dit moment moeilijk beoordelen wat een goede keuze zou zijn. Ik wil ook liever niet iets aan gaan passen aan de lampen, maar wil een plug en play set. Ik heb er geen probleem om de ballast ergens te moeten monteren, maar het aanpassen van de lamphouder vind ik geen goed plan. Adviseren jullie LED of XENO…
Laatste antwoord door Sawtooth75, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goeiedag, Omdat ik met een audio-project in m'n hoofd zit, heb ik een vraag mbt de deurpanelen van de Picanto 2 5-drs (MY2015). Zijn er Picanto's geleverd met deurpanelen waarbij de zgn. flessenhouder ontbreekt maar plaats wordt geboden voor 16,5cm luidspeakers? Na wat zoekwerk op het wereldwijdeweb, heb ik afbeeldingen gevonden van de Kia Morning welke deze optie wel heeft. Vandaar mijn vraag of deze hier in West-Europa ook ooit zijn gesignaleerd. Mocht iemand hier mee bekend zijn, dan hoor ik dat graag. Ik heb namelijk geen zin om (zoals in het verleden) een al te ingrijpende verbouwing van de deurpanelen uit te voeren. Ik zou nl. weer he…
Laatste antwoord door Vadebo71, -
- 20 antwoorden
- 28,1k weergaven
Even een vraagje, de sephia 94' tikt bij de koude start, het klinkt een beetje als kleppen geluid. Als ik dan een keer goed gas geef is het weer weg, als ik geen gas geef blijft het tikken. De motor loopt verder als een zonnetje. Hetgeen wat er al gedaan is: - Wynns valve lifter concentrade aan de olie toegevoegd. Geen resultaat. - Motorolie + alle filters vervangen - Bougies vervangen - Bougiekabels vervangen - Ontsteking laten afstellen - Motor laten afstellen Misschien iemand nog een ideetje? Verder wil ik nog even kwijt dat ik nog nooit zo,n fijne auto heb gehad:mrgreen:
Laatste antwoord door xtra40,