Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik las ergens dat er vanuit KIA Nederland werd aangegeven dat de bougies iedere 150000 km moeten worden vervangen? zie foto : bougies na 75000
Laatste antwoord door Wero, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo,onlangs een tweehands Pro_Ceed van 2008,1.6 diesel aangeschaft als 2de voertuig, wat ons direct opviel was dat de koppelingspedaal tot tegen de vloer moet geduwd worden ,kan je van versnelling veranderen,het minste dat je de pedaal lost gaat die vooruit,erg gevaarlijk als je staat aan te schuiven en een kramp in je voet zou krijgen...de koppeling slipt niet en verder rijdt die heel super...maar je moet bijna power training gedaan hebben om het pedaal te kunnen inhouden valt er iets bij te regelen?betreft hydraulische koppeling...of drukcilinder defect? iemand die goede raad kan verschaffen? groetjes mike
Laatste antwoord door skoebidoe, -
Sportsteering
door Josse- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo. Bij het zoeken naar een nieuwe Sportage type vanaf 2014, zag ik dat er sporadisch een Sportage voorkwam met normal, comfort en sportmode. Knopje zit rechtsonder op het stuurwiel. wie kan mij hiervan iets meer vertellen?
Laatste antwoord door Sharkster, -
Weet misschien iemand of je de stembegeleiding van de navigatie kunt veranderen, had bij mijn vorige auto een Belgische stem en deze vond ik iets prettiger
Laatste antwoord door Dutchman, -
Het zou mogelijk zijn om te bellen wanneer je het nummer van je correspondent zelf ingeeft. Ik heb dit geprobeerd en het lukt niet. Nu heb ik me laten vertellen dat dit wel lukt mits aansluiting van de gsm via "kabeltje". Heeft iemand hier ervaring mee.
Laatste antwoord door Loeki, -
- 6 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo ik heb afgelopen donderdag een picanto 1.0 uit 2010 gekocht helaas enige verschil is dat hij wel centrale vergrendeling heeft maar geen afstandsbediening aangezien ik een leek ben hoop ik dat er ergens een simpele oplossing is zodat ik met een klapsleutel mijn auto open en dicht kan doen op afstand
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Vervorming diffuser 1 2 3
door reinaart- 63 antwoorden
- 12k weergaven
Nog iemand zo'n vervorming aan zijn diffuser onderaan achterste bumper ? Ik vind dit er niet zo mooi uitzien of ben ik te streng ? Alvast garage bezocht vandaag en ze kijken wat ze er kunnen mee doen .
Laatste antwoord door JosV, -
- 9 antwoorden
- 47,5k weergaven
Ga deze zomer naar zuid spanje met de wagen en heb op de navigatie al eens de route bekeken.doordat we dit jaar niet via de tolwegen willen gaan (omdat we meer van frankrijk willen zien) heb ik deze afgelegd. Maar de route blijft hetzelfde. Zelfde rijtijd en afstand. De software is reeds 7.4.5 en de kaarten 312E7AM.Bij navteq zegt men dat het aan de systeemsoftware ligt omdat ze kaarten maken voor vele merken.Heeft er iemand ervaring met tolwegen vermijden op lange afstand?
Laatste antwoord door Specialmade, -
Hallo, ik heb een ceed sporty wagon uit 2010, met een standaard radio. Ik ben dus op zoek naar een radio met navigatie Bluetooth etc.Wie heeft er tips. Groetjes
Laatste antwoord door Eric68, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Laatste antwoord door Andries, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb een lastige vraag.. ik heb van iemand een mooie bullbar over genomen maar er ontbreken 2 beugeltjes. Op de tekening is het beugel M en L. Is hier op de 1 of andere manier aan te komen? Ik heb echt al half internet afgestruind maar ik kan het niet vinden helaas. Of weet iemand een handig iemand die toch iets kan maken waardoor deze gemonteerd kan worden? Of vast kan lassen?
Laatste antwoord door Patrick32, -
Dagrijverlichting Kia venga 2012
door Gast Loekscheveningen- 6 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een Kia venga uit juni 2012, ( plus pakket) mijn vraag is , hoort op deze auto dagrijverlichting te zitten. Daar bedoel ik mee dat de lampen onder de bumper branden na starten van de auto. Ik heb dit mijn Kia dealer gevraagt die kon geen antwoord geven. het rare vindt ik dat mijn dashbord verlichting, na starten wel brand maar de lampen onder de bumper niet. graag hoor ik van jullie. Heb nog een 3 maanden garantie na aankoop afgelopen januari. Via Google wel op de anwb site gevonden dat elke nieuwe auto die in 2011 ter naam wordt gesteld deze functie moet hebben. Maar mocht deze venga uit 2012 deze functie niet hebben fabriek af , m…
Laatste antwoord door Specialmade, -
boordcomputer normaal beeld of superbeeld
door Gast wil51- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
In de handleiding hebben ze het over weergave boordcomputer normaal of superbeeld. Is dat ergens in te stellen of hangt het af van de uitvoering van de Ceed?
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 17 antwoorden
- 4,2k weergaven
Laatste antwoord door Andries, -
hallo, Ik heb gezocht naar de kleurcode van m'n auto.. Nu las ik dat dit te vinden is op de sticker waar zich ook het chassisnummer bevindt.. Echter staat er bij mij niets ingevuld en wil toch graag wat krasjes wegwerken.. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Rene_Driehuijs, -
Weet er iemand of je bij een oliewissel de auto moet recetten en zo ja hoe dat moet gebeuren. Groetjes, Jules
Laatste antwoord door Jules, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
goededag ik ben nieuw op het forum en zal me later nog uitgebreider voorstellen op dit moment heb ik last van een stroeve koppeling in de kia picanto 2005 60000 klm gelopen volgens de kia monteur zijn het de geleidebussen die gaan schuren en krassen en bramen gaan vertonen deze moesten geschuurd worden en het speciale vet erop zal nu wel uitgedroogd zijn.. wie heeft ervaring met dit probleem? dank huub
- 9 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb sinds kort een trilling in de auto. Deze is het beste voelbaar bij 2200tpm. Je voelt het in gaspedaal en stuur. Het lijkt op een trilling van de uitlaat. En bij stationair een geluid bij dynamo. Zal de dynamo trilling kunnen geven?
Laatste antwoord door Albert1968, -
Radio ervaring
door Albert1968- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik wil een andere radio plaatsen. Heb nu een Pioneer avic-f550bt. Heeft iemand ervaring met Alpine. Zelf gaat het om de radio ontvangst. Heb mij laten vertellen dat Alpine beter ontvangst heeft.
Laatste antwoord door Albert1968, -
- 22 antwoorden
- 15k weergaven
Bij de kilometerstand 45000 werd bij de dealer aangegeven dat bij de volgende beurt dus bij 60000 kilometer de remschijven moeten worden vervangen. Dit is mijn 5 de nieuwe auto en bij de voorgaande auto's zijn nog nooit de schijven vervangen. dezen hadden 150000 op de teller staan en ook bij de dealer onderhouden. Mijn vraag is hebben al meer mensen meegemaakt dat de schijven al bij 60000 versleten zijn. En wat geeft de dealer dan als oorzaak.
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb een Picanto uit 2013. Laatst tijdens een APK keuring vertelde de dealer mij dat de remschijven en blokken vervangen dienen te worden. Kilometerstand is 42000. Nou wil ik ze zelf online bestellen. Er zijn diverse modellen te vinden, met acoustisch signaal bij versleten of een sensor die "op mijn dashboard een lampje laat branden als ze op zijn? Hoe weet ik of mijn Picanto dit laatste heeft en wat zou een goed merk zijn? De keuze is namelijk "reuze".
Laatste antwoord door Kelsay, -
- 1 antwoord
- 4k weergaven
Volgens de specificaties van de KIA Cee'd SW VAN 2012, is de kogeldruk max. 60 kg. De meezte caravans wordt een kogeldruk van 65 - 70 Kg geadviseerd (vlgs caravantrekker). Wat is de consequentie als ik de geadviseerde aanhoud? Heeft er iemand daar ervaring mee?
- 31 antwoorden
- 18,5k weergaven
Ik vroeg me af Mieske007, of je al iets gevonden hebt? Ik heb namelijk precies dezelfde vraag als jij en ben dus wel nieuwsgierig. Binnenkort moeten wij voor de oliebeurt en ik wilde bij de dealer dan informeren naar de Kia dakdragers. Ik meende ergens hier op het forum gelezen te hebben (maar kan het zo snel niet terugvinden) dat andere merken er nogal moeilijk op gaan? Weet niet of dat waar is? En verder ben ik natuurlijk ook op zoek naar een dakkoffer, wie heeft er tips? Kan ik zomaar 'elke' dakkoffer kopen of moet ik ergens op letten? Het moet allemaal wel passen natuurlijk en ik heb geen enkele ervaring hiermee. Dus adviezen zijn welkom. Edit: heb dat topi…
Laatste antwoord door Mikhael0, -
Chrome sierstrip achterklep venga
door Gast Loekscheveningen- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb gezocht op het forum naar Chrome sierstrip en vond wat oude berichten uit 2014. Mijn vraag is. Ik wil een Chrome sierstrip op de achterklep hebben van mijn venga en nu zie ik op de site van onze chineze vrienden Chrome strips die je kan plakken maar misschien dat iemand daar ervaring mee heeft Plakt de strip goed en blijft het Chrome goed. Groetjes