Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Krijg melding Rotate Tires bij starten motor.. Had dit niet bij de onderhoudsbeurt moeten gebeuren ? Zie foto
Laatste antwoord door SatJunk, -
Wat vinden we van de Niro 1 2 3
door bigwade- 73 antwoorden
- 14,2k weergaven
Dames, Heren, U kunt zich uitleven over het verbruik en testdrives op andere topics, maar deze gaat over; Wat vinden we als Kia-adepten nou van deze auto. Looks, zit, stuurgedrag, kleurkeuzes, thisisme voiture en veel meer. De pioniers gaan proefrijden te Lelystad v.a. 7/6/2016 maar daarna gaat het los. Laat het hier zien. We kijken er naar uit. Dol op foto's, doen !
Laatste antwoord door Derrek, -
- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
ik heb veel last van vocht binnen in mijn venga, hebben hier meer vengas. last van.
Laatste antwoord door Visser, -
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
vermoedelijk is de mijne kapot en moet ik hem vervangen , waar kan ik hem vinden ? ik heb geen boekjes o.i.d. bij de auto gekregen dus ben op het internet aan het zoeken maar kan het niet vinden . alvast bedankt Bjorn
Laatste antwoord door buddha, -
Verwarming
door Ahooy- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Themperatuur kachel blijft maar oplopen lijkt of thermostaat in het interieur niet goed werkt alleen als je hem op 17 graden zet verwarmt hij niet maar koelt hij weet iemand waar de thermostaat zit??
Laatste antwoord door Ahooy, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hi Kia Lovers, Wij zijn op zoek naar een tweedehandswagen en zijn enorm gecharmeerd door de KIA Cee'd. We hebben oog op een: - Kia Cee'd 1.6CRDI Break diesel - van juli 2015 - amper 26.000 km - prijs: €13.700 all in. Heeft dus nog 5,5 jaar fabrieksgarantie, is slechts 1,5 jaar oud en heeft weinig kilometers. Dit lijkt ons een goede en duurzame deal, maar we baren ons wat zorgen over het panoramisch dak: ik lees veel klachten over lawaai van windruis vanaf 100-120 km/u, koud in de winter, erg warm in de zomer, veel gewicht bovenop je dak waar je dat eigenlijk niet wil (veiligheid), vervelende lichtinval, ... Vooral bij de Kia Sportage lijkt het geluidsp…
-
Vervangen Radio 1 2
door Shinysec- 44 antwoorden
- 10k weergaven
Hallo Ik ben nieuw op de site en sinds donderdag vorige week in het bezit van 2 kia's Een carens en Rio Nu zit in de rio een standaard radio maar wil deze vervangen door een bluetooth variant van Kia Kan dit gewoon of waar moet ik op letten? Of is het simpeler om een parrot aan de bestaande radio te koppelen? Groet Ray
-
- 4 antwoorden
- 8,3k weergaven
Het voorste deel van mijn interieur verlichting gaat niet aan bij het openen van de deur. Achterin gaat het wel aan. (dus deurschakelaar werkt wel) Kan de verlichting nog wel met de schakelaartjes bedienen. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Laatste antwoord door remco, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik ben aan het kijken naar een kia sportage 2.7 v6 AWD automaat Nu is mijn vraag zijn er hier sportage rijders met dit model en wat zijn jullie bevindingen? Qua carantrekken, verbruik, enz. Dus kortom wordt dit mijn nieuwe perfecte reisgenoot? Ik hoor heel graag jullie bevindingen
Laatste antwoord door Muppet, -
- 20 antwoorden
- 6k weergaven
Inmiddels heb ik de standaard speakers vervangen door kwaliteitsluidsprekers met aparte tweeters voor, hetgeen zeer goed bevalt. De standaardradio blijft me echter verbazen! Als ik de fader volledig naar de achterluidsprekers verschuif in de surroundsetting (onder virtual sound) hoor ik naast wat voor lage tonen door moet gaan alleen wat verstoord radiosignaal. En dan bedoel ik echt een slechte radioontvangst! Dat is de reden waarom mijn passagiers op de achterbank aangeven dat de radio stoort. De radio zorgt er bovendien voor dat, bij welke instelling dan ook, er een laag, vervormd "geluid" naar de achterspeakers wordt gestuurd. Is dit nu echt exemplarisch of heeft ie…
Laatste antwoord door luukloo, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Het volgende wat ik wil aanpakken is de kentekenplaat verlichting. Ik wil hier nette witte led verlichting in hebben. Nu is er zoveel te krijgen, van goedkope rommel tot dure rommel en alles er tussen in. Wat ik niet wil, zijn canbus fouten en flikkeringen in de leds.. Wat hebben jullie voor soorten gebruikt??
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo ik ben hier nieuw. ik rijd al een aantal jaren zakelijk een Kia Sportage vroeger een Sorento gereden en nu voor Prive een Kia rio 2012 1.1 crdi super pack. nu heb ik het volgende probleem de stuurwiel bediening werkt niet, die van de radio soms maar cruse controle en boord computer doen niks. auto is uit de garantie 220k km Is dit een stuur probleem of kan het ook iets anders zijn en hoe test ik dit? zag op dit forum setjes knoppen van koraps vervangen is niet het probleem maar hoe weet ik dat het daar aan lich?
Laatste antwoord door xtra40, -
Servicebeurt
door Niek63- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Deze week heeft de auto bij de Kia-dealer een servicebeurt gehad. Ik werd gebeld dat de voorbanden moesten worden vervangen (Michelin energysaver) omdat profieldiepte banden 2,7 en 2,5 was. Als niet-technisch-persoon 'ja' gezegd op vervangen. Later lees ik op internet dat de minimale diepte zomerbanden 1,6 mag zijn. Is het een juist advies van de dealer om ze nu al te laten vervangen? Verder staat op de rekening 14 euro voor sproeiervloestof. Merkwaardig, omdat ik drie weken geleden zelf de vloeistof heb bijgevuld omdat op het dashboard het waarschuwingslampje ging melden. Mmmm, zit ik er naast als ik wat wantrouwen heb? Graag jullie advies.
Laatste antwoord door Lorddaku, -
Navigatie update
door plato- 14 antwoorden
- 4,4k weergaven
Als ik mijn navigatie start krijg ik een melding dat mijn kaarten verouderd zijn. Het apparaat is een witson s100 en er staat het volgende over de navigatie versie: Nav N Go Navpa Navigation 8.3.5.193799 May 27 2011 Weet iemand waar ik de laatste nieuwe update kan krijgen voor dit systeem?
-
- 27 antwoorden
- 5,3k weergaven
Dit jaar is de auto 5 jaar geworden. Ik ben benieuwd of er al nieuwe lampen op de markt zijn die geschikt zijn voor het 2011 model met een betere lichtopbrengst. Jullie ervaringen?
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Beste leden. Ik zit met het volgende probleem. Als ik hem start niks aan de hand. Heb ik een tijdje gereden dan schud de auto ff motor manisment begint te branden en gaat weer uit of de auto stop er helemaal mee.Hij is uitgelezen geen storing. De massa kabels zijn schoon gemaakt maar dat mocht niet baten. Er is zelfs contact geweest met Kia die wisten ook niet een oplossing. Rare is dat hij perfect loopt nadat hij ff stil staat. Is een Kia ceed van 2007 benzine Alvast bedankt voor meedenken
Laatste antwoord door Rdrbreda, -
Oliedruklampje
door plato- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Mijn Rio (1.2 cvvt) heeft net een grote beurt gehad. Al voor deze beurt merk ik dat soms het oliedruklampje een aantal seconden blijft branden nadat ik weg rij. Heeft iemand wel eens hetzelfde probleem gehad?
Laatste antwoord door moneywim, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vandaag ben ik er dankzij een behulpzame monteur eindelijk achtergekomen waarom de adaptieve (meedraaiende) bochtverlichting op mijn Cee'd SW GT-line nooit werkte.... Deze doet het schijnbaar alleen wanneer de lichtschakelaar in de stand "auto" staat! Nou heb ik mijn licht altijd gewoon op "aan" staan omdat ik dat veel veiliger vind (goed zichtbaar bij mist, regen en laaghangende zon!) en dan werkt dit veiligheidsfeature dus niet.... Die Koreaanse logica ontgaat mij volledig. Verstuurd vanaf mijn K007 met Tapatalk
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 1 antwoord
- 994 weergaven
Wie weet een (goedkoop) adres (niet van Kia) waar je ringen (crhome) rond de klokken voor een ceed sw uit 2016 kunt bestellen? Kia vraagt € 135. Een absurd bedrag vind ik.
-
Velgen 18"
door BdB- 18 antwoorden
- 4k weergaven
Gisteren in Almelo bij http://originele-velgen.com/product-categorie/kia-velgen/ een set 18" gehaald met winterbanden, compleet nieuw. Doe uw voordeel
Laatste antwoord door BdB, -
Kia Venga
door Gast Gerard Ven- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goede morgen Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Kia Venga gekocht Het rijden niks dan lof , maar de navigatie daar ben ik niet tevreden mee Ik woon in Spijkenisse en ging naar het pontje van Hekelingen daar is 3 jaar geleden een rotonde aangelegd , is niet te zien op de navigatie Ik ging richting Amsterdam , die hij de nieuwe gedeelte van de A4 , niet te zien op de navigatie Ik ging naar Rozenburg , je moet dan onder de botlekbrug door om daar te komen , hier wis hij ook gen raad mee. Nee ik ben niet tevreden , mijn oud tom tommetje snapt het veel beter Ik vind het eigenlijk een blamage dat daar geen goede navigatie in zit Elk s…
-
Startproblemen
door joepnd- 7 antwoorden
- 6,6k weergaven
Picanto 2012, 1.2, Koude start geen probleem, korte stop na rit (bv tanken) geen probleem, bij lange stop slaat de pico pas na +/- 5 seconden aan. Startmotor draait wel, maar slaat gewoon niet aan. Op google lees ik wel iets over een software update? Ga ervan uit dat de dealer elke update die uitkomt installeert. Iemand ook zoiets gehad en hoe is het opgelost?
Laatste antwoord door joepnd, -
Remmen
door williebuis- 16 antwoorden
- 5,2k weergaven
inmiddels 8000 km geteden met onze Venga superpack en tot nu toe meer als tevreden . Er is wel iets waar ik niet blij mee ben en dat is het schurende geluid bij het remmen dit geluid was er in begin niet . Top dealer Braber in Ede heeft zijn best gedaan om het weg te krijgen maar helaas niet gelukt . Zijn er meer rijders die dit bekent voorkomt ?
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 3 antwoorden
- 4,7k weergaven
Het weer is al een tijdje zo dat alles vochtig wordt / is in de ochtend, en dus ook de buitenspiegels. Nu valt het mij best tegen hoe snel dit weg trekt, en de spiegels weer helemaal helder zijn. Ik had daar bij de Venga veel minder last van. Ho ervaren anderen dat?
Hallo, Ik heb een zwarte ( metalic? ) picanto sportsline, maar na een paar dagen zag ik al krasjes in de lak? Het lijkt ook wel of er een hele dunne laklaag op zit, heb geinformeerd bij een spuiterij en daar werd mij ook verteld dat deze lak wel van hele slechte/dunne kwaliteit is. Er zit ook een master-care platinum behandeling op, vraag me af of het dan normaal is dat er zo snel krasjes op kunnen komen.
Laatste antwoord door Ron Penguin,