Kia Modellen
-
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
hey, vanaf welke snelheid (km per uur ) treed het noodremsysteem in werking
Laatste antwoord door xtra40, -
Goeiedag Kiarijders, ik ben Lucas uit België en val met deze eerste post maar meteen met de deur in huis. Ik doe onderhoudswerkzaamheden aan de Kia Picanto BA met 1100cc benzinemotor van mijn dochter, die hem bij een tweedehandshandelaar gekocht heeft. Ik ondervind een vreemd probleem met de oliepeilstok. Voor een oliewissel met filter neem ik aan dat ik exact drie liter nodig heb, zoals te lezen valt in de handleiding en op het internet. Telkens na zo'n oliewissel blijkt de oliepeilstok te hoog aan te geven, anderhalve centimeter hoger dan het maximum merkteken. En dit na een rit om oliefilter te laten vollopen en daarna meer dan lang genoeg wachten totdat alle…
Laatste antwoord door LucasEA, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn vrouw rijd als gekochte firmawagen (geen leasebak) een RIO 1.1 CRDI van maart 2012. Gisteren hebben wij deze binnengebracht voor zijn tweede onderhoud namelijk 60.000 km grote beurt. De factuur wordt opgestuurd naar de firma maar wij kregen te horen dat deze ±440 euro bedroeg. Ik vroeg of hier nieuwe remmen en/of remschijven mee inzaten. Antwoord was neen, want de dealer had een offerte gemaakt van slijtageonderdelen die vrij dringend moesten vervangen worden. Daar stond op Remschijven en -blokken voor, remblokken achter, twee nieuwe voorbanden, nieuwe V-riem. Dit alles voor een prijs van 1280 euro. Mijn vraag is, is dit de normale gang van zaken bij KI…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb deze Kia sportage bwj 2013 nieuw gekocht en nooit schade gehad. Het is me opgevallen dat als je zijwaarts langs de auto kijkt. Dat je verticale strepen ziet zitten in de deuren nabij de handgrepen. Deze zijn ongeveer 20cm lang. en op iedere deur twee stuks. Als je er recht tegenaan kijkt zie je ze bijna niet. Het is net of op deze plaats iets in de deuren zit van een versteviging of zoiets, wat zich aftekent in het plaatwerk. Is dit normaal ? Wat me opvalt is dat bij koud weer de strepen goed zichtbaar zijn. Zomers zie je niks is het plaatwerk strak. Het stoort enorm.
Laatste antwoord door elmerblues, -
update full map
door pk24- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
heb zins 12 december vorig jaar de eerste update voor mijn fullmap navigatie gekregen, nu ben ik er achter gekomen dat er iets ontbreekt als je de tel heb aangesloten via bleutooht maar ook via het kabeltje mist dan de koppeling ( lijst ) om door je bestanden heen te gaan, het komt wel te voor schijn als je een usb gebruikten, zag dat ik ook wifi heb als ik deze via de hotspot van mijn tel laat lopen. nu ben ik bij de dealer geweest maar die wist niet hoe dit kwam de gemiste (lijst ). heeft iemand hier ook ervaring mee of ook pas laten uitvoeren. want ben nog in september met de auto naar frankrijk geweest ( voor de update ) en toen werkte alles zoal…
Laatste antwoord door pk24, -
- 2 antwoorden
- 4,6k weergaven
Beste Kia (picanto) rijders, Mijn kofferbak lichtje op het dashboard blijft branden, en trekt accu leeg. Accu is max 9 maanden oud. Kofferbak sluit wel goed, als is de weerstand om de klep open te krijgen zeer minimaal. Hard dichtslaan helpt niet. Ondertussen wel het lampje in de kofferbak verwijderd en een zekering eruit getrokken om het brandende dashboard lampje te voorkomen. Sindsdien geen accu problemen meer. Uiteraard wil ik dit verhelpen en ook de zekering weer terugplaatsen, aangezien deze zekering ook voor de binnenverlichting, centrale deurvergrendeling en audio zorgt. Kia picanto 1.1 Bouwjaar 2004 Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 11 antwoorden
- 6,5k weergaven
Iemand ervaring met toevoegen van route uit Google maps in het navigatiesysteem?
Laatste antwoord door JosV, -
zijwindschermen Niro
door Gast Eizo1965- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Heeft iemand al zijwindschermen voor de zijramen gevonden voor de nieuwe Niro?
Laatste antwoord door HenkM, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Goedemorgen, Ik ben nieuw hier en ben van plan om een Kia Picanto aan te schaffen. Nu is mijn vraag is het mogelijk om in een Picanto van mei 2015 met een Clarion NX404E scherm een achteruitrijcamera achteraf nog in te bouwen? En wat voor soort camera heb je dan nodig? Is dat zo eentje die in je kentekenverlichting verwerkt zit? Of zit hij onder dat Kia logo op de achterklep? Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hoop snel wat foto's te kunnen laten zien gr. Sebas
-
Het lijkt me een goed idee om alle problemen die er met de KIA Venga zijn (geweest) in een Topic bij elkaar te zetten. Ik ben een Venga rijder vanaf het moment dat de KIA Venga is uitgekomen en heb tot nu toe de volgende problemen meegemaakt Koelvloeistof niveau 1. Koelvloeistof niveau was heel snel onder niveau – gelukkig bleef dit na bijvullen redelijk stabiel De auto gordel 2.De auto gordels kregen een modificatie, er kwam een plastic kapje over de gordel- ter voorkoming van het insnijden tussen de rails van de stoel Handrem 3.Handrem afstelling moest gecontroleerd worden Voorremmen 4.Voorremmen moesten gecontroleerd/afgesteld worden. Bestuurdersstoel 5.Best…
-
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
Goede dag Sinds kort trotse bezitter van een carens Nu is de vraag ...Weet iemand hoe je op een eenvoudige manier je telefoon scherm kan klonen op de standaard radio van Kia..Kan via bluetooth wel geluid streamen naar de radio maar krijg geen beelden Wie ow wie Anders wordt toch een nieuwe Androidradio
- 5 antwoorden
- 5,7k weergaven
Goedenavond allemaal, Ik ben sinds kort eigenaar van een Kia Sportage uit 2007 en ben dus nieuw op dit forum. Ben van plan de radio te vervangen door een Android Navigatie systeem. Heb inmiddels het hele internet afgezocht maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem. Heb wel de console rondom er uit, vervolgens de 4 schroeven los en de radio weten te verwijderen. Het nieuwe navigatie systeem kon ik meteen aansluiten met de standaard kabel en werkt ook prima, dus tot zo ver geen probleem. Maar helaas kan ik de nieuwe radio niet inbouwen omdat er iets in de weg zit waardoor ik de radio niet ver genoeg kan door schuiven(zie foto) heb nu een gewone radio er in met …
Laatste antwoord door steamduck, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
beste sorento vrienden ik heeft een misfire aan mijn sorento v6 3.5 liter aan mijn eerste cilinder ! inmideels is alles vernieuwd zoals bougie,s bobine,s bougie,s kabels inlaatspruitstuk inlaatspruikstuk pakkingen ontsteking modulen distributieriem motor is in het geheel gespoeld met additieve enz enz ! wie weet raad voor mijn of kan mijn auto maken ? in december 2016 heeft ik al hiervoor een verzoek gedaan en ik heeft nooit antwoord ontvangen !mvg robertus
Laatste antwoord door Crum, -
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi! Ik ben al drie jaar een trotse eigenaar van een Kia Sportage, ben er blij mee maar helaas moet ik afscheid van de Sportage nemen omdat hij toch iets te groot is en vooral waar ik woon is het geen ideale auto om mee te rijden, daarnaast doet die niet altijd wat ik wil . Ik ben altijd een Kia fan geweest dus ik heb mijn oog laten vallen op het broertje van de Sportage de Rio. Ik ben iemand die nogal eisen stelt aan een auto, ben nogal kieskeurig. Ik ben iemand die niet in een auto wil rijden zonder boordcomputer omdat dat gewoon fijn rijden is. Nu heb ik gezien dat de Rio dezelfde boordcomputer heeft als de Sportage namelijk zo; Maar nu heb ik ook Kia …
Laatste antwoord door Ccoorriinnee, -
navi/radio
door mimarron- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
is er een los navi/radio te verkrijgen voor een venga 2011 er zit nu alleen een radio in maar wil deze vervangen voor navi/radio zoals op de andere modellen weet iemand goed adres of alternatief ? is dit zelf te doen
Laatste antwoord door mimarron, -
In levende lijve
door Gast Vitara 2- 1 antwoord
- 2k weergaven
Vanaf maandag is de nieuwe Rio in levende lijve te bezichtigen in Breukelen bij Kia NL. Hij zal er in 8 modellen in verschillende kleuren staan. vanaf medio februari staat de nieuwe rio bij de dealer
Navigatie
door Gast Gerard Ven- 12 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo Allemaal Ik heb een maand geleden eigenaar van een Kia Venga Ik ben al op 1000 km en moet zeggen rijd prima , ik ben er tevreden mee Waar ik niet tevreden mee ben is de navigatie , ik heb de nieuwste kaart volgens de garage . Ik kom veel dingen tegen die niet kloppen Bv de snelheid op bepaalde wegen , rotondes die niet bestaan , nee dat is niet lekker navigeren zo Ben aan het zoeken geweest op internet hoe dat nu allemaal kan en kwam onderstaande link tegen ttps://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=96132 Daar schrok ik toch wel een beetje van Hier was ik toch wel een beetje droef van geworden en neem sindsdien m…
-
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoewel ik niet zou weten wanneer ik dit zou prefereren boven de adaptieve modus las ik laatst in het Duitse forum dat er een mogelijkheid is de adaptieve (smart) cruise control modus (SCC) uit te schakelen en als gewone cruise control (CC) te gebruiken. Aktiveer de cruise control. Het woord cruise control licht groen op. Druk vervolgens op de afstandsselectieknop en houdt deze een paar seconden ingedrukt. Je kunt nu kiezen of je CC of SCC wilt gebruiken. Het wordt ook beschreven in de gebruiksaanwijzing. Maar ja, wie leest nu echt alle paar honderd bladzijden regel voor regel? Ruud
Laatste antwoord door der Rudi, -
Led Sportage 3
door vinni- 16 antwoorden
- 5,4k weergaven
Beste rijders Weet iemand een adres voor led-verlichting in de deur? Waarbij het geprojecteerd met logo op de stoep? (zonder boren )heb al heel wat afgestruind maar is niet voor de Sportage 3 te verkrijgen.(het vervangen van de rode reflector in de deur)
Laatste antwoord door Marconus, -
Navigatie Sorento UM
door BdB- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
Wie kan mij informeren over het jaartal van de kaartversie die in mijn 8" originele navigatie zit. Betreft Sorento van april 2015, ik vermoed dat de kaarten van 2011 zijn gezien de laatste cijfers bij de kaartversie. Ik mis toch wel veel wegen die al langere tijd bestaan. Hopelijk zijn er al nieuwe te krijgen bij de dealer Foto bijgevoegd
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
RTL Autowereld Deze week rijden we met de Kia Optima Sportswagon RTL Autowereld, zondag 15 januari om 17:30 bij RTL7 en de herhaling, zaterdag 21 januari om 11:30 bij RTL4.
Laatste antwoord door Tzeunis, -
Navigatiesysteem
door Stef603- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, weet iemand of het infotainment systeem in de sportage 4 hetzelfde is als in de nieuwe Hyundai tucson. In de sportage is er Android auto en Apple CarPlay, doch de Hyundai heeft dit niet. Mvg, stef603
Laatste antwoord door Stef603, -
Proceed 1.6 GDI verlagen ?
door Gast Rob-- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Beste, Zijn er ook leden die een proceed 1.6 gdi rijden model jaar 2013, die hun auto verlaagd hebben. Graag wil ik wat ervaringen van rijders horen. Ben zelf van plan een koni kit aan te schaffen, 2.5 cm voor 4 cm achter. Ben benieuw of er forum leden zijn die hun ervaringen willen delen. Grt Rob
- 6 antwoorden
- 30,8k weergaven
Uit nieuwsgierigheid (en binnenkort veel reizen) vroeg ik mij af op hoeveel kilometer een Kia 1.6 GDI benzine motor ontworpen is. En hoeveel zo'n motor in de praktijk ook werkelijk aan kan. Voor mijn werk moet ik binnenkort veel kilometers maken en een diesel zou veel goedkoper rijden maar.... Van die Cee'd van mij is er in een paar jaar tijd ook ruim 3000,- per jaar gevallen.... Dus een diesel aanschaffen is nu een dure optie (lage inruil, dure aankoop, dubbel genaaid). Als ik dat geld aan brandstof spendeer dan kan ik met die benzine ook nog jaren vooruit. Nu heeft die 43000 op de teller en moet de leeftijd van 3 jaar nog bereiken. Concreet: - wanneer gaat een 1.6 …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 18 antwoorden
- 3,5k weergaven
Weet iemand waar ik de snelheidspulse kan vinden in de picanto
Laatste antwoord door bigwade,