Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Beste Venga eigenaren, volgende week gaat mijn Venga uit 2010 voor de 140.000 Km beurt. Dat betekent dat ik nog 10.000 Km garantie heb. Ik heb de afgelopen 6 jaar nauwelijks wat met de auto gehad. Er zijn onder garantie twee voorveren vervangen en de unit met remlicht/ruitensproeier achter. Zijn er al leden, die ervaringen hebben met de afloop van de garantie? Ik heb gezien dat er bedrijven zijn, die een keuring aanbieden (voor ongeveer € 250) om te kijken of er nog zaken te vervangen zijn, die net onder garantie gerepareerd zouden kunnen worden. Maar heeft zo'n uitgave zin? Ik hoor graag van jullie. Hartelijke groet, Geert Jan Dekker
-
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste leden, Ik ben benieuwd of jullie onderstaand ook ervaren: Ik heb een Rio uit 2011 (CVVT / 1.2) en ervaar een zenuwachtige eerste versnelling.. Wanneer ik voor een stoplicht sta (rood) en ga rijden (groen), slaat de motor bijna af, of ik maak teveel toeren. Aangezien het gaspedaal gevoelig is, kan ik de juiste balans tussen koppeling en gas niet vinden. Het is altijd een beetje hopen dat ik zonder gierende motor wegrijd. Hetzelfde ervaar ik met file rijden, in de eerste versnelling. Wanneer je een beetje gas geeft en de auto laat uitdrijven 'snukt' de motor. Het spelen met de koppeling lijkt een vereiste, echter is deze onlangs volledig vervangen.…
Laatste antwoord door mcbeef, -
Lakschade: tips?
door hmv- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedemiddag mede-Kia-rijders, Zojuist heeft er iemand met een (rode) deur tegen mijn witte Picanto gezeten. Gelukkig geen deuk, maar er is rode lak overgebleven op mijn auto. Hebben jullie tips om de rode lak te verwijderen of weten jullie of bv. de dealer speciale poetsdoeken hiervoor heeft?
Laatste antwoord door Poebin, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hi, Heb eind januari 2015 een zwarte picanto gekocht. Bevalt prima, behalve de lak. Vanaf begin af aan twijfel ik over het feit of het metallic is en heb ook snel vegen erop. Het kan niks hebben. Dealer zegt metallic, maar als ik het vergelijk met een lichte kleur picanto dan zijn ze bij de mijne een hoop metallic deeltjes vergeten zo weinig zit erin. Ook bij een andere zwarte lijkt er nagenoeg geen metallic in te zitten. Tot overmaat van ramp heb ik hier en daar wat inimini steenslagweg dat gewoon al begint te roesten. Is de zwarte lak een slechte soort of zit het puur in mijn lak? Als ik hier de komende 3 jaar niks aan doe, hangen straks de vellen eraan. Zijn er meer…
Laatste antwoord door Poebin, -
De nieuwe Sorento 2015 1 2
door moehring- 31 antwoorden
- 12,3k weergaven
Zijn er al ervaringen met de nieuwe Sorento?
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste allemaal, ik heb mij zojuist geregistreerd op dit forum omdat ik interesse heb om wellicht een eerste generatie Rio te kopen. Ik heb mijn best gedaan om mijn huiswerk te doen om goed beslagen ten ijs te komen, en ik ben er bijna helemaal uitgekomen. Daarom mijn forum berichtje, misschien dat jullie mij van de laatste puzzlestukjes kunnen voorzien. Versies: Er zijn verschillende versies, welke verder op het lijstje steeds meer opties krijgen: (bron: website autoweek) XS RS GS LS Daarnaast kwam ik ook tijdens het zoeken naar occasions de versies "Ice" en "Imagination" tegen, maar daarover kan ik verder niets terugvinden. Kunnen jullie mij hierover …
Laatste antwoord door xtra40, -
- 14 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb vorige week mijn nieuwe Picanto Comfortline Navigator besteld. Ik heb alleen een vraag met betrekking tot het geluid. Volgens de verkoper zou dit geluid standaard niet zo best zijn. Toen ik bij hem wilde afdingen voor een upgrade gaf hij mij de tip om direct contact op te nemen met het bedrijf waar zij hun opdrachten aan geven. Nu heb ik dit bedrijf gemaild en zij kwamen met een prijs van 549,- Euro. Nu zie ik op de Kia site dat een upgrade voor de comfortline standaard via de kia site 339.- Euro is?? Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand van jullie zo'n upgrade via de dealer gedaan heeft en zo ja zijn jullie tevreden? En wat vinden jul…
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb een vraagje. 1zijspiegel van mijn picanto is niet electrisch bedienbaar (vorige eigenaar ongelukje mee gehad en had een handversie ipv elektrische versie gemonteerd). Is dit makkelijk door mezelf te vervangen? Zijn er online instructies voor en zijn er tekeningen van bekabelingen ofzo? G. Dcnewbie
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Carens I of II
door Dedoper- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Heb ik een Carens I of Carens II Mijn auto is van februari 2003. Volgens de indeling van dit forum Carens 1, 1999>2006 waar de registratie van mijn auto dus onder valt. Carens 2 = 2006>2013 Maar als ik mijn kenteken invul op diverse onderdelensites zoals Winpart dan krijg ik de toevoeging II. Op sommige draadjes onder de categorie Carens 1 staat ook de toevoeging II Kan iemand mij dat wat meer over uitleggen?
Laatste antwoord door Dedoper, -
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hoe kan het dat je in Duitsland voor de meest dure uitvoering van een nieuwe Sorento minder dan 40.000 Euro hoeft te betalen? Algemeen bekend is dat in Nederland de auto's met name duurder dan in de omringende landen zijn vanwege de BPM. Voor degenen die in Nederland wonen heeft het desalniettemin geen zin daar een auto te kopen omdat men bij de invoer alsnog de BPM moet betalen. Maar voor degenen die niet in Nederland wonen ligt dat anders. Ik woon sinds een jaar of 15 in Duitsland in een klein dorpje vlak over de grens bij Sittard. Mijn vorige Kia (een nieuwe Sportage) kocht ik bij een Nederlandse dealer, ex BPM en ex BTW. Bij de invoer in Duitsland moest ik uiteraard…
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 25 antwoorden
- 22,6k weergaven
Hallo! Ik ben nieuw hier en heb ik een vraagje. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben van plan de Optima Sportswagon aan te schaffen. Net zoals mijn vorige auto's moet deze weer wit worden. Dat vind ik het mooist. Hoe witter, hoe beter . Nu heb ik wat twijfels over de kleuren die Kia aanbiedt. Je hebt Clear White (Solid) en Snow White Pearl (metallic). De dealer vertelde mij dat Clear White (Solid) het "meest wit" is en dat Snow White Pearl (metallic) "meer geel" is. Echter, als je de kleuren op de Kia website bekijkt, dan lijkt dat net andersom te zijn. Dit is Clear White (Solid) op de Kia website: En dit is Snow White Pearl (met…
Laatste antwoord door ludoke, -
- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allen, De laatste tijd hoor ik een soort piepgeluid als ik het contact aan of uitzet. Dit geluid komt een beetje overeen met wat het geluid van de stuurbekrachtiging maakt... herkennen jullie dit of is dit een nieuw probleempje?
- 35 antwoorden
- 7,5k weergaven
Ik ben weleens benieuwd welke banden jullie om de Sorento hebben liggen en hoe dat bevalt. Ik vond zelf zo gering mogelijk afrol geluid en relatieve brandstofbesparing belangrijke punten, maar de rol van mijn Sorento is dan ook trekker voor een zware aanhanger. Dus echt banden voor op de gewone asfalt weg. Ik las goede berichten over een type Nokian banden die op Duitse SUV's heel populair zijn ( of waren ) en goed presteren maar die bleken hier nergens verkrijgbaar. Nu heb ik alweer 2 jaar scherp afgeprijsde Pirelli Scorpion Verde eronder liggen ( dat afgeprijsde doet vermoeden dat ze er graag vanaf wilden en waarom ? ) Ik kan niet zeggen dat ik iets positiefs of…
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Via AliExpress heb een Witson mini usb wifi ontvanger voor s100 s150 auto dvd producten high speed 150 mpbs 20dbi max wireless adapter wlan netwerkkaart gekocht en aangesloten op de witte internetkabel van de Witson. Maar de ontvanger wordt niet herkend, t lampje brandt ook niet. Gelezen dat je de Witson moet resetten via de resetknop aan de voorkant, dit helpt niet. Of een driver moet installeren. Hier iemand een idee? Gr Alex
Laatste antwoord door Picawhite, -
Even een update m.b.t. mijn Venga. Nadat mijn (voormalige Kia-)dealer mij gevraagd heeft a.u.b. afscheid te nemen bij zijn garage, ben ik uiteindelijk terechtgekomen bij Kia dealer Wassink in Doetinchem. Ik moet zeggen een hele prettige verandering. Ik werd zeer vriendelijk en absoluut servicegericht ontvangen. Zij hebben een aantal problemen voortvarend aangepakt. Enkele andere problemen zijn vanwege backorder problemen helaas vertraagd. Een technische man vanuit KMNL was aanwezig om de geconstateerde problemen in beeld te krijgen. Inmiddels is het volgende aan mijn auto gebeurd: 1. Cruise Control Er is nieuwe software geïnstalleerd. Ik heb het (nog) niet kunne…
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Sinds kort heb ik een LED-pack geinstalleerd in de Rio en alles vervangen door LEDs (kenteken, achteruitrij, kofferbak, handschoenen en binnen verlichting) alleen vind (en vond) ik de achteruitrij lampen te zwak. Ik zie met de ledjes minder dan met de normale lampen, welke ik al absoluut niet fel vond. Ik zie nu met het donkere weer echt niks soms, best irritant om je compleet over te moeten geven aan de parkeer sensoren. Heeft iemand tips waar ik leds kan kopen, en welke leds ik kan installeren in de 2013 Rio?
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal Ik rijd een kia rio 2016 en wil nieuwe voorspeakers inbouwen weet iemand wat de maximale inbouwdiepte is.
Laatste antwoord door keeskloon, -
- 11 antwoorden
- 5k weergaven
Zoals jullie mogelijk gemerkt hebben ben ik bezig met de autoradio vervangen. Nu is het zo dat ik heb begrepen dat de meeste Android autoradios ook DAB+ ondersteunen. Maar het gebruik hiervan is erg afhankelijk van de antenne nu heb ik begrepen dat de meeste passieve dak antennes ook goed gebruikt kunnen worden voor ontvangst van DAB+ Als je eenn actieve FM antenne hebt moet je of een hele nieuwe antenne op het dak zetten (samen met al het werk van dak hemel loshalen) of een losse extra antenne in bouwen. Nu is mijn vraag heeft de kia Rio een active of passieve antenne weet iemand dat?
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Sinds een aantal maanden een trotse eigenaar van een mooie zwarte Cee'd SW uit 2010, Nu zijn mij wat dingen opgevallen aan de auto waar ik vragen over heb: Mijn kia heeft een 1.6 cvvt motor, klopt het dat deze auto/motor combinatie geen bodemplaat bescherming heeft? hij is helemaal open aan de voorkant onder de motor, zo doende ben ik al tegen het probleem aangelopen dat als ik door de wasstraat gaat, mijn accu lampje gaat branden en knipperen, een probleem in het laad systeem, lijkt mij dat er veel water in de dynamo terecht komt, en wat nooit goed kan zijn daarvoor. Meer mensen die hier wel of geen platen als bescherming hebben zitten of heb ik …
Laatste antwoord door Kevin-CeedSw, -
Welke speakerset Rio 1 2
door kia_21- 48 antwoorden
- 10,9k weergaven
Beste leden, Ik zou zelf graag mijn audio willen upraden van mij Kia Rio 2015. Het geluid wat er nu in zit is opzich al prima, maar ik wil toch maar meer zuiverheid en lagere tonen hebben. De Rio heeft vanuit fabriek tweeters. Wat is jullie ervaring? Welke speaker sets raden jullie aan? Heeft het al nut om de oem speakers te vervangen? Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 1 antwoord
- 4,2k weergaven
Goedenavond, Kan er iemand mij vertellen of een carens uit 2003, carens 2, voorzien kan worden van een 2din frame voor radio/navigatie. Nu zit er zo'n 1din radio + opbergvakje. Gr, Roeland Vlemminx
Krakende stoelen
door jemk187- 7 antwoorden
- 3,4k weergaven
Heeft iemand ook last van krakende/piepende voorstoelen in een cee`d (2013). Bij ons is de zitting al vervangen , maar het geluid blijft aanhouden.
Laatste antwoord door ff4266, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 29 antwoorden
- 6,8k weergaven
De testdrive met de Niro is ons zeer goed bevallen. Toch hebben wij nog wel een minpuntje gevonden, die uiteraard niet alleen is voorbehouden aan de Niro. Het gaat om de rijklaarmaakkosten voor aflevering! De kosten rijklaarmaken zijn bij de Niro zomaar € 1.295,00, waarbij naast de normale aflevering (€ 700,00: plastic verwijderen, een poetsbeurt en kentekenplaten), een afleverpakket (€ 140,00: hesje, hamer, gevarendriehoek, verbandtrommel), lakbescherming (€ 198,00: Waxoyl), brandstof (€ 74,00) en de overheidskosten (€ 183,91: recycling en legeskosten) zijn inbegrepen. Het moet iedereen duidelijk zijn dat de lakbescherming niet tot de afleverkosten gerekend mag …
Laatste antwoord door Derrek,