Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
dubbele uitlaat 1 2
door ludwig001- 30 antwoorden
- 12k weergaven
hey iedereen, weet er iemand waar je ergens een dubbele uitlaat kunt laten maken of kopen want heeft een keer ergens op het forumgestaan maar vind het niet terug Mvg Ludwig
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Vandaag zijn we met de Sportage T-GDI terug gekomen vanuit Luxemburg. Wat een genot om met deze auto te rijden met caravan (1350kg), je hebt amper in de gaten dat er een caravan achter de auto hangt. Het verbuik viel me ook erg mee, na bijna 400 km gaf de bc aan 11.4 liter per 100km. Dus zeg maar 1 op 8,7 en nou hebben we niet rustig aan gedaan en door de heuvels lekker omhoog gereden.
steeds zuiniger
door tonherben- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
het lijkt er op dat onze auto na 1,5 jaar steeds zuiniger word. In het begin reed de auto 1 op 17 nu rijd hij 1 18, gemeten over 15300 km hier bij zitten uitschieters na 1 op 22,5 ,en het schadelijkste is 1 op 18. dus gemiddelt over 15300 is op gelopen van 1 op17 na 1 op 18 wij rijden wel veel snelweg , en rijden rustig
Laatste antwoord door Picawhite, -
vervangen keerring
door Lucass- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vorige week tijdens mijn 72.500 km beurt kwam naar voren dat mijn keerring olie lekte. Dit wordt onder garantie vervangen, kan een lekkende keerring voor andere schade zorgen? Ik wil dat alles naar behoren werkt dus als er meer schade kan ontstaan doordat het dus al een tijdje lekte, dan wil ik dit direct laten checken en mogelijk vervangen. alvast bedankt voor jullie advies. Lucas
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal, ik wilde op mijn nieuwe Cee'd SW GT-line de koplampen een tikje naar beneden richten maar ik vind het knopje van de niveauregeling nergens. Mijn vorige Cee'd had daar een duimwieltje links onder het stuur voor. Zit dat nu ergens anders, of is het wegbezuinigd? Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 32 antwoorden
- 8,3k weergaven
Gisteren voor het eerst de Grote beurt bij een 'Nieuwe dealer'(oude is pensioen en zit nu een nieuwe in) Vanmorgen in de garage een flinke vlek olie. op 2 plaatsen. 6 Jaar probleemloos gereden en nu toevallig na de grote beurt een flinke plek olie. Ten eerste zag ik op de factuur al voor 4,5 Liter olie erin is gedaan ipv de normale 4,1 liter. Toen maar eens onder de auto gekeken en tot schrik 2 grote gaten in de 'bescherm kap?' en het lekt er netjes op los daar. Zelfs olie aan de dop waar de olie in moet. Iemand dit ooit meegemaakt?! Zie foto:
Laatste antwoord door ludoke, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik ben nieuw. Ik heb sinds 2 weken een Kia Sportage uit 2010. En hij rijdt al een zonnetje. Ik vraag mijzelf af of er zwarte handvatten te koop zijn en de strip rond je raam. Want ik ben niet zo van het chroom en wil mijn auto helemaal zwart hebben. Dus vandaar mijn vraag of er zwarte handvatten te koop zijn. Mijn alternatief is laten wrappen. Alvast bedankt voor de reacties. Mvg Blaaak
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
De condensor van mijn Sorento 2007 2.5 CRDI. lekt en moet dus vervangen worden. Iemand een suggestie voor een garage in of rond Rotterdam? Vriendelijke groeten W. Laurs.
Laatste antwoord door w. laurs, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi allemaal, het is lang geleden dat ik op dit forum ben geweest. Onze Cee'd SW (1.6 pluspack) is nu bijna 4 jaar oud en heeft inmiddels iets van 80.000 op de teller staan. Wellicht is dit een mooi moment voor inruil. Ik wilde even onze ervaringen tot dusverre delen: Positief: - 7 jaar garantie - Luxe uitrusting - Motorisch heel erg betrouwbaar, we hebben nooit met pech langs de weg gestaan. Zelfs nooit olie hoeven bijvullen. - Lage onkosten tot dusverre, mede dankzij de garantie. Alleen planmatig onderhoud. - Ons gemiddeld verbruik over 80.000 km is 1:14,5 - Comfortabel, goede zitpositie. Ook voor onze 1.88 m lange tienerzoon achterin. - Prima ges…
Laatste antwoord door robdam, -
- 0 antwoorden
- 3,5k weergaven
Mooi artikel op Autobild: http://www.autobild.de/artikel/kia-sportage-2.0-crdi-awd-spirit-100.000-kilometer-dauertest-10776669.html "Bilanz bringt ihn an die Spitze des Dauertest-Rankings" Het betreft een SP3 2.0D Aangezien de SP4 nog weer beter is ziet dit er goed uit !
Laatste antwoord door bigwade, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste leden, Zoals jullie eerder hebben gelezen heb ik problemen met mijn koppeling.. Vandaag heeft een Kia-dealer (2nd opinion) geconstateerd dat de koppeling is versleten. Er staat pas 52.000 op de teller, al is bekend dat de Rio's uit 2011 een matige koppeling hebben. Helaas is daarnaast ook bekend dat de auto achterstallig onderhoud heeft (gat tussen 15.622 km. (11-2013) en 50.042 (7-2016)). Nu kan ik de koppeling laten vervangen, maar wat moet ik met het motorblok? Ik ben bereid tot reparatie en een grote beurt, maar niet als er over een half jaar ook iets aan de hand is met de motor. De Kia-dealer kon hierover geen garantie bieden, maar om dat uit…
Laatste antwoord door ArjanS, -
Kia’s future minivan concept is the Genesis, which was given an FUV (Family Utility Vehicle) acronym. The vehicle features a pair of huge power-operated gull-wing doors for both front- and rear-seat occupants, six of whom may be accommodated in comfort. Among Kia’s novel ideas incorporated in the vehicle is an "air jet wiper." Multiple nozzles installed in the base of the windshield blow away raindrops with powerful bursts of pressurized air. The Genesis is propelled by a 3.5-L V6 and electronically controlled five-speed automatic transmission provided by the company’s parent, Hyundai. The vehicle measures 4778 mm (188 in) long and has a mass of 1650 kg (3640 lb).
- 45 antwoorden
- 19,4k weergaven
Hi Guys, Sinds kort troste eigenaar geworden van een Kia Rio 2015. Mijn picanto wel met pijn in het hart omgeruild. Wel heb ik het eerste probleem al ondervonden en dat nog in geen 1000Km. Zodra ik mijn auto weer opnieuw start (ook met start-stop systeem) valt de Rio ongeveer 3x weg in zijn toeren. Dit doet hij ook als ik een tijd gereden heb en ik weer stil sta voor een stoplicht. Hij schommelt dan tussen de 1000 en 500 toeren in. Zakt diep in zijn toeren en gaat weer terug. En dan doet hij dan ongeveer 3x. Ook trilt mijn radiator (of wat dan ook) aan de voorkant waardoor je een geen aangenaam geluid erbij krijgt. Ook tijdens het wegrijden is dit vervelend omdat …
Laatste antwoord door kia_21, -
High-Performance Sports Coupe The beautiful sporty looking car that combined the front mask like Italian classic sculptures and stream-lined silhouette in side-view. NEW YORK - In an auto show full of production cars and "world debuts" of new trim levels, Kia provided a refreshing break from the monotonous parade of cars that money can actually buy. Called the KMS-4, the Kia concept coupe is tantalizing in its potential. Interestingly, Kia bills the KMS-4 as an economy car. Roughly the size of a Mitsubishi Eclipse, the coupe comes with a not-so-outlandish, 2.0-liter, DOHC four-cylinder engine. The engine develops 151 horsepower at 6500 rpm and 114 foot-pounds of tor…
Niro (KED-10) As a crossover model with an eye for the compact car market (B segment) of Europe, the Niro exudes a sense of luxury and features Kia's signature tiger nose grill and wide headlamps as well as a butterfly door, an option usually adopted by supercars.
- 4 antwoorden
- 14,4k weergaven
Van de week bezig geweest met het installeren van een achteruitrijcamera. Hier even een paar puntjes waar wij tegen aan liepen. In deze camera zijn de hulp lijnen al gelukkig kun je ze in je radio zelf uit zetten zo dat je geen dubbele lijnen krijgt. Ik had deze camera besteld voor 49 euro. Past mooi in de kenteken verlichting. En als je het niet weet zie je hem niet. Er zit 5 meter AV kabel bij met een remote draad dit is genoeg om de kabel knap weg te werken. Fitting van huidige verlichting over plaatsen bijna geen verlies aan licht op je kenteken verlichting. Draaien naar binnen via het gat midden achter. kappen achter even weg halen om de stek…
Laatste antwoord door jacodg, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Help, ik heb een camera gekocht die op de plek van de kentekenplaatverlichting komt. Er zit een gele videokabel bij met aan beide zijden een kleine rode draad en aan de kant van de camera een rode en zwart/rode kabel. Aan de achterzijde heb ik de rode draad en het kleine rode draadje op de groene + van de achteruitrijlichten gedaan en de zwarte op het massapunt achterin. Bij de radio heb ik de gele tulp op de bruine tulp "rear camera" gedaan, het rode draadje op violet/wit (Reverse signal). Als ik de auto aanzet krijg ik gelijk een zwart beeld. Zet ik hem in zijn achteruit dan doet de camera het. Zet ik mijn radio echter op bv navigatie en dan de versnelling in zijn a…
Laatste antwoord door jacodg, -
Cruisecontrol hapert 1 2
door herman1958- 26 antwoorden
- 12k weergaven
Ik maak veelvuldig gebruik van de cruisecontrol in mijn Spoortage. Ik vind dat deze uitermate prettig werkt. Sinds enkele dagen merk ik echter dat de cruisecontrol hapert. Als ik de schakelaar naar beneden beweeg in de positie 'set' dan licht het lampje 'set' op het dashboard even op om vervolgens weer uit te gaan. De cruisecontrol kan niet worden vastgezet. Pas na herhaaldelijk de schakelaar naar beneden te bewegen, lukt het om de cruisecontrol te activeren. Heel vervelend. Heeft iemand hier ook last van? Herman
Laatste antwoord door elmerblues, -
Laatste antwoord door xtra40,