Kia Modellen
-
- 36 antwoorden
- 4,4k weergaven
Zijn er mensen met ervaringen in het monteren van de K logo emblemen? Ik ben benieuwd wat de tips zijn, ik zie ze erg goedkoop op Aliexpress... Ik heb veel voorbeelden gezien van andere modellen, maar niet van de Cee'd.. Iemand een voorbeeldje? En klopt het dat het embleem op het stuur bij de Cee'd ook met een stuk of 6 clips geklemd zit? Ik zou deze er graag onbeschadigd uit krijgen om het eventueel terug te plaatsen.. Bedankt alvast!
Laatste antwoord door ff4266, -
- 18 antwoorden
- 15,7k weergaven
Ik ben op zoek naar een goede trekauto. Er zijn maar weinig betaalbare auto's die 2500 kg of meer kunnen trekken. De Sorento lijkt mij een goede keuze. Graag zou ik van Sorento rijders advies, ervaringen etc. willen hebben.
Laatste antwoord door Wout, -
- 12 antwoorden
- 5,9k weergaven
Beste forumgenoten, Mijn kia rio superpack heeft nu ruim de 12000 km gepasseerd. Nu krijg ik steeds voor het starten de melding: rotate tires Eronder krijg ik de optie om te resetten! Wil ie nou dat ik de velgen rondom ga verwisselen wat betreft de banden ? Groeten, Eric
Laatste antwoord door Paradisidenise, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Onze Kia Ceed uit 2015 heeft steeds hetzelfde probleem met het afspelen van muziek van usb sticks: Als je een stick in de usb-poort steekt en af laat spelen komt het regelmatig voor dat de multimedia installatie aangeeft dat er een fout in het usb bestand zit en keert daarom terug naar de radio modus. Na enkele seconden leest hij dan de muziek weer van de usb stick en speelt hij weer verder af. In een tijdsbestek van een half uur kan dit 5 tot 10 x gebeuren. Wij hebben dit inmiddels met meerdere soorten/merken en groottes usb sticks geprobeerd. Ondanks dat is het een steeds terugkerend probleem wat zeer irritant is. Ik heb dit ook al uitgetest met maar 1 liedje op de sti…
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedenavond Vandaag de eerste wat langere rit gemaakt met mijn Sportage 2.0 crdi 2 wheel drive uit 2011. Zeer fijne auto qua zit e.d. Echter heeft de auto 1 kanttekening Hij blijft zoeken hierdoor ben je constant aan het corrigeren. Dit is heel hinderlijk. Nu ben ik van plan om morgen of overmorgen eens langs de garage te rijden om eens te laten kijken naar de fusee kogels e.d. Of is dit een algemeen Kia probleem of Kia kwaal. ( hoop niet dat de stuurpomp aan gort is) Wie heeft hier ervaringen mee of heeft tips? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Edbo, -
- 12 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ben sinds een paar maanden eigenaar van een Sportage 2012 Ik hoor bij het optrekken in de 2e versnelling een "bonk" achterin de auto. Het is niet altijd luid. Eigenlijk hoor je het alleen als de radio uit staat. Maar hij is wel duidelijk en consequent aanwezig. Vooral bij pittig optrekken is die aanwezig en als ik flink gas geef in een bocht dan is het zelfs heel hard. Volgens de garage is dit geluid het inschakelen van de AWD. Klinkt als een logische verklaring maar ben er toch niet gerust op. Ben een ervaren 4x4 rijder en heb dit nog nooit gehoord. Daarom mijn vraag: zijn er Sportage bezitters die dit geluid herkennen? En zoja, is jouw auto ook een AWD?
Laatste antwoord door bigwade, -
Beloofde tankpas Kia Niro 1 2 3
door Derrek- 63 antwoorden
- 12,5k weergaven
Beste Forumleden, Zijn er, zoals ik, die (naast dat het een heel mooie auto is!!) de verleiding van de door Kia Motors Nederland aangeboden gratis tankpas niet hebben weerstaan en een Kia Niro hebben besteld en gereserveerd met levering in oktober 2016 (aankomst boot in NL ± 3 oktober) en nu geconfronteerd worden met het bericht dat Kia niet op tijd kan leveren en die boot pas op 10 november aankomt? Op zich heb ik geen probleem met een latere levering, dat kan gebeuren, maar nu vertelt mijn dealer dat de importeur, Kia Motors Nederland, de beloofde brandstofpas ter waarde van € 500,- ook niet zal verstrekken omdat de tenaamstelling van de nieuwe Kia Niro na 31 ok…
Laatste antwoord door Derrek, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Weet iemand welke (kleur) bedrading is van de microfoon die standaard in het dak zit van de Kia Rio K3 (2013). --- ik had eerst K2 gedacht, klopt het is een K3, Sorry --- Ik wil deze koppelen aan de Pioneer AVIC F940BT. Hier zit een jack plug ingang op voor de mic, maar ik zie geen jack plug los liggen achter de standaard radio.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Obd2 scanner
door Dedoper- 19 antwoorden
- 8,8k weergaven
Hoi, Voor mijn Carrens 2003 wil ik een goedkope OBD2 scanner kopen om zelf foutcodes te lezen. In China zijn die dingen te koop vanaf €6,-- maar daar verwacht ik weinig goeds van. Iemand ervaring en een aanschaftip voor een goedkope OBD scanner die werkt Bij een Carrens uit 2003?
Laatste antwoord door Dedoper, -
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Wie o wie heeft er nog meer problemen ondervonden met de kofferbakafdekking van zijn /haar Kia ceed SW.2014 Dat ding is nu al voor de 2e keer vervangen. En weer rolt het ding niet op.. Iemand een idee wat er mee mis is? Of iemand die hier eerder problemen mee gehad.? Kan wel weer terug gaan, maar weet nog niet of het dan weer zonder kosten vervangen wordt. Verder nog steeds helemaal super blij met de auto hoor... Maar dat rol ding wordt ik helemaal knetter van..
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 14 antwoorden
- 2,6k weergaven
heb zins 12 september een nieuwe kia picanto na 24 jaar met div fiat,s gereden te hebben van KIA Nederland een KIA family card gehad alleen jammer dat zo,n kaart niet werkt kan niet inloggen hier al twee keer over gebeld en ze zouden dat in orde maken vandaag heb ik ze maar een mail gestuurd met het verzoek of ze er toch nog eens iets aan zouden gaan doen wie weet helpt dit mijn vraag aan jullie zijn er nog meer die problemen hebben met die family kaart vriendelijke groet jansmurf
Laatste antwoord door Smart, -
- 16 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hoi, Vorige week bleef plots mijn scherm van de radio/nav unit hangen in m'n SP3. Nu ja, hangen is mss teveel gesteld. Als ik op een toets drukte, gebeurde er niets...tot na ca 6minuten het plots wel reageerde. Er was telke malen een muntenlange vertraging. Als ik welke toets dan ook drukte gebeurde er gewoon op dat moment niets. Toen ik de auto afzette, ging wel ook alles uiten de volgende dag weer starten, maakte dat alles weer prima werkte. Vandaag bleef het ding echter weer hangen (het scherm bleef de rood, geel, groene lijnen weergeven van de achteruitrijcamera). Ik kreeg de radio zelfs niet eens manueel uitgezet. Toen ik de auto afzette, bleef ook het scher…
Laatste antwoord door Jannic, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik Heb een nieuwe Kia Cee'd sportwagon 81kw en kan Continental Contiwintercontact TS850 winterbanden 195/55R15 H winterbanden op velg van iemand overnemen. Op de velg staat 15x6JJ TOPY 85 418 88 K 3.0 en wat ik heb kunnen achterhalen is dat de naaf (67,1) en steek (5x114,3) kloppen, maar dat de ET-waarde 50 is ipv 46. Weet iemand of dit een probleem is?
Laatste antwoord door Derrek, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Veel plezier http://www.carblogger.nl/test-toyota-prius-vs-hyundai-ioniq-vs-kia-niro/
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi ik heb een Kia Rio uit bj 2013. Wie heeft er ervaring met dakdragers en welke heb je dan aangeschaft? Mocht iemand ze te koop aanbieden dan hoor ik het ook graag Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk
Laatste antwoord door Baggio, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik ben op zoek naar 2 afdekplaatjes voor mijn nummerbordverlichting. Bij de dealer moet ik 2 nieuwe setjes kopen voor 68 euro terwijl alles nog gewoon werkt. Sportage uit 2010. Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen halen/bestellen?
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Aankomende week mogen we onze sportsline navigator ophalen maar zit te kijken voor een knappe verlagingsset.. ik kom nergens iets tegen behalve wat veren die max 25 of 35 mm verlagen.. we willen echt meer dan dat naar beneden. Dat we dan laag liggen met drempels enz weten we maar willen dit toch. Wie weet waar een schroefsetje of verlagingssetje te koop is die lager gaat dan de veren die men nu aanbiedt?
Laatste antwoord door duiveltje, -
- 57 antwoorden
- 54,4k weergaven
Hallo mensen, Zoals ik al veel op dit forum heb gelezen, irriteert iedereen zich aan het geluid dat er ui de speakers komt van een Kia Picanto. Binnenkort krijg ik ook mijn nieuwe Picanto en ik vroeg me af welke vervangende speakers ik kan monteren zonder dat ik de standaard radio of extra versterkers hoef aan te sluiten. Dus gewoon simpelweg de speakers vervangen waar "beter" geluid uit komt (dan heb ik er genoeg aan). Ik neem aan (en ik heb er niet veel verstand van) dat de huidige speakers vervangen kunnen worden tot 50W p.s. ? Mocht dit gewoon mogelijk zijn, dan hoor ik graag wat ik het beste zou kunnen aanschaffen. Ook las ik dat het monteren wat last…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 14 antwoorden
- 2,6k weergaven
bij deze wat foto,s van aanpassingen die gedaan zijn wat hebben we gedaan rem klauwen geschilderd instap lijsten gemonteerd stoot strippen gemonteerd en achter spoiler er op gezet
Laatste antwoord door theomonika, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Is er iemand met een afneembare trekhaak van een Cee`d SW 2012-.. die een foto van de kogel kan posten met de afmetingen? Door waarschijnlijk het niet goed zekeren van de haak ben ik deze verloren of is hij er vanaf gestolen. Nu kan ik een nieuwe bestellen maar die zijn nogal prijzig. Wil kijken of de kogel ook van andere type auto`s past.
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
http://www.autoweek.nl/video/5456/kia-sportage-afscheid-duurtest
Alarm Cee'd 2016
door ludoke- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb sedert februari 2016 een nieuwe Cee'd en vraag me af of hier af fabriek een alarm opzit en hoe kom ik daar achter ? Ik neem aan als er een alarm aanwezig is dat het niet mag afgaan als de deuren manueel met de eigen sleutel geopend worden ? Of zie ik dat verkeerd ?
-
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Heb gemerkt dat het lampje mistlicht linksvoor vervangen moet worden (sportage 2004) boekje zegt: naar de kia dealer... kan toch niet waar zijn denk ik dan? Wie weet er hoe?
Laatste antwoord door schotvdel, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
hoi ik ben jeroen. kan iemand me helpen aan de plek en welke ik nodig heb voor de toerentalsensor. sorento is van juli 2004 en is benzine. met uitlezen geeft hij toerental aan. vr gr jeroen
Laatste antwoord door spostma85, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Binnenkort heb ik een kleine beurt (75.000km/3jr) en heb nu van de garage een verwachting ontvangen qua kosten (kleine beurt+luchtfilter+interieurfilter). Nu viel mij iets op: volgens de officiële Kia onderhoudsprijzen zou een nieuwe luchtfilter (excl. montage) 33,85 kosten, maar als ik op de Kia onderdelen Webshop een luchtfilter bestel is het 16,00 excl. montage (onderdeelnummer 281131Y100). Zit hier een verschil tussen qua luchtfilter?
Laatste antwoord door bigwade,