Derrek Geplaatst 25 Oktober, 2020 Geplaatst 25 Oktober, 2020 Op 10-3-2019 om 10:15, Hippe lip zei: https://www.ad.nl/auto/bmw-valt-door-de-mand-met-slechte-voetgangersdetectie-in-amerikaanse-test~aa919089/ Nu nog zo'n test met een Kia. Quote
Hippe lip Geplaatst 25 Oktober, 2020 Geplaatst 25 Oktober, 2020 Nu nog zo'n test met een Kia.De voetganger wordt niet geraakt, zelfs niet als die achter een andere auto vandaan komt. Quote
Level42 Geplaatst 25 Oktober, 2020 Geplaatst 25 Oktober, 2020 (aangepast) Ik vind dat eigenlijk heel vreemd. De safety test is met verbrandingsmotor uitgevoerd en “men zegt” dat daarom ook de elektromotor van de e-Niro voorin ligt (lijkt me ook vooral omdat er verder geen plek is), zodat deze ook meteen “goedgekeurd is”. Scheelt weer een paar auto’s in barrels rijden natuurlijk..... maar zo’n elektro configuratie van motor (en andere spullen in de motorruimte) en accu pakket lijkt me toch heel anders qua gewicht, materiaalsoorten etc. Ook de gewichtsverdeling is anders. Een verbrandingsmotor blok lijkt me een heel stuk zwaarder dan een elektromotor. vind het persoonlijk raar dat een dergelijke wijziging niet apart hoeft te worden getest. 25 Oktober, 2020 aangepast door Level42 Quote
Ton van Hout Geplaatst 27 Oktober, 2020 Geplaatst 27 Oktober, 2020 Op 19-10-2020 om 22:05, Hippe lip zei: Zo, de auto is vandaag naar de garage geweest voor een grote beurt. De eerste, dus bij 30.000 km. Kosten: 101,82 voor de beurt, 30,93 voor een nieuw interieurfilter en 45,74 voor remvloeistof. Alle prijzen ex BTW. Totaal 215,98 incl. BTW. Zijn dit dezelfde prijzen die anderen ook hadden? En op de checklist zie ik dat ze van alles gecheckt en goedgekeurd hebben. Gelukkig zaten daar ook de multiriem/distributie/waterpomp en het uitlaatsysteem bij. Allemaal goedbevonden volgens de lijst.... Bij mij is er geen remvloeistof vervangen en zoals je kan lezen in mijn topic was de schade € 160. Quote
Hippe lip Geplaatst 27 Oktober, 2020 Geplaatst 27 Oktober, 2020 (aangepast) 2 uur geleden, Ton van Hout zei: Bij mij is er geen remvloeistof vervangen en zoals je kan lezen in mijn topic was de schade € 160. Zie mijn opmerking daarover in dat zelfde draadje/topic. 27 Oktober, 2020 aangepast door Hippe lip Quote
The Dude Geplaatst 9 November, 2020 Geplaatst 9 November, 2020 Op 6-11-2020 om 17:15, Sigmasailor zei: ID3 of E-Niro? Toen ik bijna 2 jaar geleden bestelling plaatste was de ID3 nog erg verre toekomstmuziek, ook de M3 van Elon erg onzeker. Nu achteraf erg blij met de keuze als ik zo de reviews volg op AW. Ben zo blij met de gewone knoppen in de Niro en het afwerkingsniveau van de auto en een reguliere dealer die met goede zin nog met leenfiets is te bereiken. Quote
The Dude Geplaatst 4 December, 2020 Geplaatst 4 December, 2020 kan het kloppen dat na mijn software update de entree instelling van de stoel het niet meer doet? Stoel schuift niet meer naar achteren bij openen van deur na uitschakelen. Functie uit/aan zetten bood geen soelaas Quote
8.3 Geplaatst 11 Februari, 2021 Geplaatst 11 Februari, 2021 Grappig om te zien dat type 12V accu tester ik van Alie heb ook bij een KIA dealer gebruikt wordt. Quote
Sigmasailor Geplaatst 16 Februari, 2021 Topic Starter Geplaatst 16 Februari, 2021 Op 4-12-2020 om 14:56, The Dude zei: kan het kloppen dat na mijn software update de entree instelling van de stoel het niet meer doet? Stoel schuift niet meer naar achteren bij openen van deur na uitschakelen. Functie uit/aan zetten bood geen soelaas Volgens mij is dat ergens een functie in een van de menu’s? Misschien daar eens neuzen. Quote
Terp1234 Geplaatst 16 Februari, 2021 Geplaatst 16 Februari, 2021 Op 4-12-2020 om 14:56, The Dude zei: kan het kloppen dat na mijn software update de entree instelling van de stoel het niet meer doet? Stoel schuift niet meer naar achteren bij openen van deur na uitschakelen. Functie uit/aan zetten bood geen soelaas Mijn e-Niro (MY19) heeft eind december een update gehad en de entree doet het nog steeds. Quote
Terp1234 Geplaatst 24 Februari, 2021 Geplaatst 24 Februari, 2021 Hij heeft het gehaald! De eerste 100.000 km van onze e-Niro zitten er op. Tot nu toe totaal probleemloos verlopen, alles werkt nog zoals vanaf dag 1 en ik vind het toch wel een erg fijne auto om mee te rijden. Het was er eentje uit de eerste leveringen, dus met maar 1 optie: alles. Later nog de fietsdragerhaak eronder gekregen. Als ik zie wat er intussen in deze prijsklasse aan concurentie bij is gekomen doet het e-Niro het kwa uitrusting en efficiency het nog erg goed. Quote
Hippe lip Geplaatst 24 Februari, 2021 Geplaatst 24 Februari, 2021 Mooi gedaan, @Terp1234! Goed om te horen dat er geen problemen zijn geweest Op naar de volgende 100.000 neem ik aan? Quote
Terp1234 Geplaatst 24 Februari, 2021 Geplaatst 24 Februari, 2021 Wat mij betreft wel! Al heb ik van de leasemaatschappij te horen gekregen om voor de 160.000 een nieuwe bestelling te doen. Ik hoop dat ik dat nog kan rekken. En anders heb ik wel interesse deze privé over te nemen. Ik ben erg benieuwd wat de 2e hands prijs zal zijn voor deze auto. Ik ben nog nergens een occasion met dergelijke kilometers tegen gekomen. Quote
Hanz99 Geplaatst 28 Maart, 2021 Geplaatst 28 Maart, 2021 Jullie noemen ook precies de redenen waarom ik ook een e-Niro besteld heb; de bouwkwaliteit, de no nonsens uitstraling, de probleemloze gebruikerservaringen maar ook de kostprijs in verhouding tot de concurrentie. Verder ben ik wel blij met de klassieke knoppen in de boordplank i.p.v. zoals bij de VW ID-3 allerlei futuristische touchscreen knoppen of schuifjes. Vooral mijn echtgenote (heeft MS en dus moeite met fijne motoriek) is daar blij mee. Verder zie ik al dat de opvolger van de e-Niro ook veel schermen gaat krijgen. Quote
meeder Geplaatst 10 April, 2021 Geplaatst 10 April, 2021 Schermen zijn goedkoper dan mechanische tellers en knoppen, daarom gaan ze steeds meer over op schermen. Quote
Wiz Geplaatst 11 April, 2021 Geplaatst 11 April, 2021 kan best zo zijn, maar in essentie is het een auto en geen game console. Ik heb niets tegen schermen, maar als je voor je achterruit verwarming aan zetten eerst 3 menutjes doormoet in plaats van onderin het scherm op een "button" drukken, dan haak ik echt af. 3 Quote
meeder Geplaatst 11 April, 2021 Geplaatst 11 April, 2021 Het is in mijn ogen ook gevaarlijk.Kijk naar het voorbeeld in Duitsland waarbij iemand nog een fikse boete heeft gekregen na een ongeluk omdat de bestuurder in kwestie de interval van de ruitenwissers aan wilde passen in zijn Tesla Model 3. Dat zit daar dus verstopt in het touchscreen...Ik wil gewoon knoppen voor de belangrijkste functies die je vaak gebruikt. Volume van de radio, aircobediening, etc. Quote
HenkM Geplaatst 11 April, 2021 Geplaatst 11 April, 2021 (aangepast) 2 uur geleden, meeder zei: Ik wil gewoon knoppen voor de belangrijkste functies die je vaak gebruikt. Volume van de radio, aircobediening, etc. Helemaal mee eens, veiligheid gerelateerde functies heb ik ook graag direct "voor het grijpen". 11 April, 2021 aangepast door HenkM Quote
Wiz Geplaatst 12 April, 2021 Geplaatst 12 April, 2021 Op zich kan dat in een scherm natuurlijk ook, gewoon onderin het scherm een button bar met de belangrijkste functies er in. Erop drukken = aan, nog eens drukken = uit. Zo zou ik er wel mee kunnen leven. Ik heb test gereden met de VW ID4, en op zich reed het prima, maar alles in een menu wat nog eens tergend traag werkte daar ga ik me echt aan irriteren. Het zou gaaf zijn als je zelf een button bar kan samenstellen zodat je het helemaal kan inrichten naar je eigen inzicht. Maar dingen als achterruit verwarming aan / uit, of je stoel verwarming en temperatuur instellen zou mijns inziens meteen voor handen moeten zijn in plaats van weggestopt ergens in een scherm of sub-menu. Gelukkig heb ik een E-Niro besteld, en daar heb je genoeg knopjes. 1 Quote
tijdjes123 Geplaatst 24 April, 2021 Geplaatst 24 April, 2021 Ik zit te kijken naar de E-niro. Maar zit te twijfelen om een warmtepomp te nemen of niet. Hoeveel scheelt dit ongeveer in range. Vanmiddag erin gereden. Ik merk wel dat de LFA veel minder goed werkt dan in mijn ceed. Quote
ThePuffle Geplaatst 24 April, 2021 Geplaatst 24 April, 2021 Ff zoeken op het forum en je weet jet antwoord. Ik zou voor de optie mét gaan! Quote
Sigmasailor Geplaatst 15 Juni, 2021 Topic Starter Geplaatst 15 Juni, 2021 Echt super dat lekkere warme weer, iedere keer ruim 435 kilometer op de GOM na opladen. Quote
edwin van kessel Geplaatst 15 Juni, 2021 Geplaatst 15 Juni, 2021 Het gaat inderdaad weer de goeie kant op met dit weer. ik zit dicht tegen de 480 km aan na opladen en als ik mijn airco uitzet komt daar nog eens 10 tot 15 km bovenop, maar met dit weer niet aan te raden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.